mian1
Trådstartare
Vi går ju kurs, jag & Kerstin. Har bara gått en gång för sist så var vägarna inte farbara. Vi försöker öva lite hemma på att sniffa på tepåsar och berömma att hon luktar på glasburken med påse i. Fast vi får problem. Fick även samma problem sista träningen på kursen - hunden lägger sig ner. På kursen trodde jag att det berodde på att hunden var trött och blev förvirrad när jag ville att hon skulle böja sig och lukta på burkarna. Att hon trodde att jag menade "ligg" när jag böjde mig. Men det är samma hemma. Hon tycker att det är svårt att böja sig och att det är lättare att ligga på golvet och nosa på burkarna.
Vad gör jag åt det? Jag kan ju inte ha jättehöga burkar heller för det är meningen att hon ska bli kantarellhund till sommaren och kantarellerna växer ju sällan i träden. Vill inte att hon ska tro att hon ska liggmarkera heller.
Vad gör jag åt det? Jag kan ju inte ha jättehöga burkar heller för det är meningen att hon ska bli kantarellhund till sommaren och kantarellerna växer ju sällan i träden. Vill inte att hon ska tro att hon ska liggmarkera heller.