Soja vs lucern

arna

Trådstartare
Hallo!
Har fått i uppdrag av en stallkompis att fråga om vilket, Lucern el Soja,som är bäst att tillskottfodra med för att få upp proteinvärdet. Hon har en stor fullblodsvallak 12 år som har svårt att hålla hull. Han äter inte så mycket hö, vill inte ha.(lite kräsen) :angel: Rids 4-5ggr/v.
Min fundering är om man inte ska öka på energiintaget också,eller???
 
Sv: Soja vs lucern

Sojan får du ju snabbt upp proteinet i en foderstat, och dessutom en högre protein/energi kvot. Fast är han tunn över lag, inte bara muskelfattig så skulle nog jag börja med att ge lucern. Vill han inte ha hö så är ju lucernhacket ett jättebra alternativ!
 

Liknande trådar

Anläggning Hejsan! Jag har en stallkompis som står i mitt stall o i dagsläget så delar vi på alla kostnader(vi har en varsin häst som äter exakt...
2
Svar
34
· Visningar
5 018
Senast: spinxx
·
Foder & Strö Jag har ett litet dilemma till hösten... vet är det är flera månader dit men kan inte sluta grubbla vad som ska funka bäst.:crazy: Vill...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Tänkte ställa en fråga jag klurat på av och an.. 20-årig ponnyvalack,svårfödd, lättstressad. Förr stått i box halva dygnet,resten i...
2
Svar
28
· Visningar
5 499
Senast: BIMM
·
Foder & Strö Har en nybliven valack på 2,5 år. Kastrerades slutet på oktober och började fter det RASA i vikt. På ca en vecka gick han från fint hull...
Svar
13
· Visningar
1 557
Senast: Smokey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp