Soja/Breed: Pris, hållbarhet...

pinky

Trådstartare
*Vad kostar soja om man köper det på Granngården? (Vilken tillverkare har de?)

*Hur stor är förpackningen?

*Hur länge håller den sig öppnad? Gör det skillnad i hållbarhet om man häller över det i en tunna med lock?

*Vad kostar Krafft Breed?


/Jessica- ser fram emot en DYYYR vinter... :eek:
 
Sv: Soja/Breed: Pris, hållbarhet...

Mina priser är lite gamla,
men sojan betalade vi ca 160,- tror det är 20-25 kg.
Krafft Breed kostade i vintras 250,- för en säck (25 kg?!)
och sen har du Krafft Protein för 350,- om du är ute efter protein.

Tror det är Magdalena som har en bra uträkning på pris och smbrp/kilo. Kanske går att söka bland äldre inlägg här?!
 
Sv: Soja/Breed: Pris, hållbarhet...

Köpte en säck Pluss Grön (fd Breed) idag och den kostade 237 kr (30 kg).

MIN erfarenhet är att det är mer ekonomiskt att sätta ihop en foderstat av tex havre/kornkross, vetekli och soja än att köpa Breed och Kraffts Protein...*mycket* billigare faktiskt.
 
Sv: Soja/Breed: Pris, hållbarhet...

Tack för svar!

Jo, det är klart billigare att "blanda själv", men när höet har en kvot på 1,4 är det svårt att få till det...
Men jag har provräknat på ett förslag utan Breed också, förhoppningsvis får jag till det istället. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 767
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
955
Senast: cassiopeja
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 579
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 103
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp