Sofix och Fanimo

Fritidsryttare

Trådstartare
Jag vill gärna ha lite hjälp av er här på Buke för att få mer info om dessa två hingstar. Jag är intresserad av ett sto som är e. Sofix ee. Fanimo, men jag hittar ingen bra information om någon av dessa när jag kollar på ASVH:s sida.

Vet ni något om dem?

Sv: Sofix och Fanimo

Sofix är ett Polskt Varmblod, så hästen du är intresserad av är nog från Polen.

Sv: Sofix och Fanimo

Helt rätt! Hästen i fråga är f. -01, hon har gått 1.10 där nere och har haft tre föl. Jag vet inte vilka hingstar hon har blivit betäckt med tidigare men eftersom jag har blivit väldigt förtjust i hästen i fråga så är jag nyfiken på om hon har är intressant ur avelssynpunkt.

Jag tänker i första hand använda henne som ridhäst och inte som avelssto men om allt går väl så vill jag eventuellt ta ett eller två föl på henne inom några år.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp