Sofieroresultat!!

giowanna

Trådstartare
Här kommer lilla guldklimpen Arne´s resultat från helgens utställning i Sofiero:

1:a plats med HP, och BIM-valp!!

Han var fantastiskt duktig på bordet, och gick jättefint!! Hans bästa utställning so far. (Arne är nu 6,5 år gammal)

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Sv: Sofieroresultat!!

Gratulerar!!

Jag fick bara en slät etta, grymt besviken faktiskt... Man ska inte skylle på dommaren och vara "dålig förlorare", men vi som ställde unghundstikar (3 st) får alltid CK och det brukar vara hård strid. Loka har blivit BIM, reserv Cacib osv, en annan tik i min klass blev BIR Och BIG-reserv för inte så länge sen. Det är alltså inga dåliga hundar, men samtliga fick slät etta, inte ens ett sketet HP... Då kan man ju börja fundera på om och vilka som har läst rasstandarden och hur de olika dommarna dömmer...

//E

Ja, man kan verkligen undra!! Mkt av problemet inom dvärgpinscher är:

1. Många domare föredrar en viss färg, alltså har de brun/röda ingen chans mot de svart/röda. (Bara jämför med dvärgschnauser i samma grupp (grupp 2), de bedöms i olika klasser efter färg!!peppar/salt, vit, silver...osv)

2. Många (utländska) domare föredrar kuperade hundar... Med andra ord är de utländska hundarna mer poppis bara pga att de genomgått en i Sverige olaglig "försköning". Vilket egentligen är helt sjukt! :eek:

Man borde lämna in ett förslag till typ SKK.... :p

Sjävklart skall det stå 6,5 månader längst upp.... :o :angel: :D

Det går bara så mkt snabbareatt skriva ÅR... :p

Grattis till er som lyckades få bra resultat. Själv fick vi en tvåa, jag hade hoppats på mer men men. Domaren ville ha lite mer "hund", hon behövde växa till sig. Så tills nästa år.....då tar vi er alla!!! :)

Jason var en pajas i ringen så det blev en tvåa för oss. Jag skämdes jättemycket äver honom. Han bara studsade runt som en tok. Trodde allt var en lek :D.

Vi får se hur det går på söndag.

Ja, Arne går mest fint för att han är intresserad av alla hundar runt ringen :p

Om du ska ha dvärgpinscher vill jag varmt rekommendera kenneln som Arne kommer från, i Malmö. Kolla in på http://bellocean.com

Arne skall nog minsann oxå skärpa sig! :D Så vi får nog se vem som tar vem! :angel:

Grattis!
Då fick ni samma resultat som oss!!!

Min lilla dam som oxå blev BIM-Valp i söndags!!! :banana:

2a.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 708
Senast: Milosari
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·
Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 182
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar