linafina

Trådstartare
Finns det någon här som ska ställa ut i Sofiero i Helsingborg i september?

Har ni ställt ut något i sommar? Var isåfall och hur gick det?

Jag skulle ha ställt ut igår i Bjuv, men nu det blir inget från Sofieros utställning den 10 september och sen den 18 september i Lund.

Har ni bilder från utställningar som ni varit på i sommar så vill jag gärna se.

Sv: Sofiero

Jag tänkte ställa i Helsingborg, brukar göra det.

Ställde senast i Hässleholm, i maj nån gång med hyffsat resultat, etta med CK och nästbästa tik.
Sen vågade jag inte anmäla mig till fler eftersom hon påbörjade en vaccinbehandling och kunde få rätt så räliga utslag. Hon har inte fått några biverkningar i stort sett, så vi går på det igen nu.

Sen är det Växjö och Stora Stockholm...

//E

Aha oki är det stort där i Helsingborg? Har du anmält till Sofiero då?

Vad bra att hon inte haft några biverkningar då ju :).
Stora Stockholm är i december va?

Ska också ner till Sofiero. Det är första officiella utställningen både för mig och damen så jag hoppas bara vi klarar av dagen utan för stora biverkningar.

Vi ska ställa i Sofiero o även i Bjuv samma helg så de blir fullt upp... o sen blir de Malmö Valp oxå... de e de tre som e inplanerade än så länge.

Var i Ronneby igår på tikens första utställning o hon tog en 2:a plats o fick HP, fick jättebra kritik trots att domaren inte gillar den sortens päls på wheaten... blev tyvärr domarbyte så de va lite trist...

Hanen fick stanna hemma denna gången men han ställdes i Sjöbo i maj o åkte ut pga sitt bett som tyvärr inte e de bästa, kritiken i övrigt var annars jättebra! Får se om han ställs nåt mer i år.

Inga bilder på denna datorn tyvärr, ligger hemma i kameran men får väl ladda upp de senare!

Vad skoj! Det går säkert bra.

Själv är jag nervös över hur det ska gå eftersom Jason är både för stor och vild för tillfället :D. Ställde upp honom i förra veckan och sprang med honom lite för att öva honom men det var mest skutt och hopp för hans del.

Vad tycker ni?

DSC02511.JPG

DSC02510.JPG

Sen tyckte Jason det var bra för den dagen :).

DSC02507.JPG

Jag ställde ut min hund (inoff) för ca två veckor sen, i Lomma. Det gick jättebra, det blev ingen placering men kritiken var bra. :) Bilder finns i fotoalbumet på http://hem.passagen.se/selmastaff

Jag vet inte riktigt hur schäfrarna ska stå men jag tycker det ser bra ut. :D

Jag skall till Sofiero men jag skall inte ställa ut..Jag kommer att tävla agility istället.

Att jag ska till Sofiero, men jag säger att jag ska till Helsingborg i stället eftersom det anordnas i Helsingborg, i Sofieros slottsträdgård. Jag säger ju inte att jag ska till Tipshalllen när det är i Växjö, utan då ska jag till Växjö... Alltså rent syftningsmissförstånd. :)

//E

Har ställt liltiken tre gånger i sommar: I Ale, då kom hon tvåa och fick L+ ( Schäfer, valpar kan få bedömning L+, L och L-. L+, betyder Lovande +) I Norge, där fick hon också L+, men kom långt bak i resultatlistan. Sedan ställdes hon på SSM, där kom hon sjua :) ( stor klass, och 10 placerade, så det var bra )

Tycker att han är fin! ngt kort kors, men de har de flesta schäfrarna.
Vackert huvud och uttryck! Hur gammal är han?

Ja, min pojkväns bror bor i Malmö så vi passade på att hälsa på honom också. :) Annars hade vi kanske inte åkt så långt bara för en utställning.

julia_v skrev:
Tycker att han är fin! ngt kort kors, men de har de flesta schäfrarna.
Vackert huvud och uttryck! Hur gammal är han?

Han är 14 månader, ställs för sista gången i juniorklassen på Sofiero. Tyvärr är han ju för hög så jag tror inte på någon superbedömning.

glee skrev:
Ja, min pojkväns bror bor i Malmö så vi passade på att hälsa på honom också. :) Annars hade vi kanske inte åkt så långt bara för en utställning.

Jaha oki då förstår jag :).

Har fått hem lappen nu och vi ska in som nr 4 i ringen av 27 schäfrar. Ska bli himla skoj faktiskt. Hoppas på bra väder.

Vi ska dit å titta! Kanske ska ställa vår hane. Rasen är Dogue de Bordeaux och det var 17 anmälda :)

Lycka till

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 569
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka