Sofföverdrag

mandalaki

Trådstartare
Finns det såna?

Hur funkar storleksanpassningen och ser de okej ut?

Var finns de?

Behöver dölja att soffan förvandlats till klösmöbel fram till att jag köper ny soffa.

Sv: Sofföverdrag

Jag har haft ett sådant överdrag till soffa som Mysgrisen tipsar om. Storlekspassningen fungerade sådär, men det såg inget vidare ut. Inte just med det överdraget på min dåvarande soffa, men det är möjligt att det går bättre hos någon annan. Jag köpte till sist en "ny" soffa på Blocket. Finns hyfsade soffor där, om man har tur, för inte mycket mera än vad ett överdrag kostar till ordinarie pris.

Tack! Det såg ju inte så kul ut, nej. Undrar om det finns fler som gör?

Maran: jag är inte ute efter en billig soffa, jag ska bara inte köpa soffa än. Behöver nåt slags överdrag fram till dess.

Men, du är ju ett geni! Min utgångna Ikeamodell Strömstad finns med:bump:

Där fanns jättefina tyger. Visserligen rätt dyrt men det kan det vara värt, jag vet ännu inte riktigt vilken soffa jag vill ha så småningom. Får jag tag på ett bra överdrag kanske jag inte byter.

Strålande, tusen tack:bow:

Ååå till Er tjänst!!

Så roligt att det var intressant. Det är visserligen lite smådyrt, men jag tror att det är värt det kvalitetmässigt!

Snygg soffa du har :angel: jag har två..en trea och en tvåa så för mig var det inget alternativ med Bemz när jag spanande in det :(

Jag har sytt & häftat mina klädslar själv och de höll i många år..nu vill jag sy nya bara för att jag ska byta färg på sofforna ;)

DSCN1505.jpg

DSCN1504.jpg

Senast ändrad:

. Det är visserligen lite smådyrt, men jag tror att det är värt det kvalitetmässigt!

Jo precis:laugh:

Jag ska inte köpa soffa förrän jag orkar ta tag i ett renoveringsprojekt hemma, än vet jag alltså inte vilka färger jag vill ha.

Samtidigt behöver jag försöka vänja katterna av med att klösa på soffan - och om det misslyckas har jag ju hellre satsat 1500 på ett nytt tyg än flera tusen på en ny soffa.

Fortsätter de klösa kan jag ju byta tyg vartannat år eller nåt i stället:D

Jag har sytt & häftat mina klädslar själv och de höll i många år..nu vill jag sy nya bara för att jag ska byta färg på sofforna ;)

Händigt att kunna göra det själv:bow:

Egentligen är ju originalklädseln värdelös. På bilderna sitter den så stramt och snyggt över soffan, men det räcker att du kollar Rapport i soffan så hänger hela klädseln som ett rasat tält över stommen:mad:

Nästa gång blir det bättre kvalitet än Ikea - men det är lite mer på sikt, i vinter/vår eller nåt.

Egentligen är ju originalklädseln värdelös. På bilderna sitter den så stramt och snyggt över soffan, men det räcker att du kollar Rapport i soffan så hänger hela klädseln som ett rasat tält över stommen:mad:

Och det är då blomsprutan kommer fram; spraya tyget lätt så stramar det till sig så det blir lite bättre över natten - men sittvänligt är det inte!
Så "räddade" jag tygklädslarna på klippansoffan, men nu är det skinnklädsel på de nya. Himla lämpligt!

Sprayningen funkar f ö även på stolar med rottingsitsar. :idea:

Det hade jag ingen aning om! Ska pröva på nästa klädsel, den gamla är räddningslöst förlorad.

Soffor och fotöljer i skinn / läder ska vist inte vara så attraktiva för katter att klösa på. När det är dags för ny soffa tänkte jag.

Jag personligen gillar inte själva skinnet att sitta på, är det inte för kallt (gammalt dragit hus) så blir det klibbigt när det är varmt. Vist det finns filtar att lägga i soffan, jag vet men ändå.

:eek: Du skojjar med mig eller...katter som vill riva river oavsett vad det är för material.

Mina föräldrars skinnmöbler har fått mycket fina märken av de olika kattern de haft genom åren :D

En katt som river..hittar ju sitt ställe att riva på oavsett vad det är för material..däremot så finns det olika tyger som tål mer eller mindre bra de små söta klorna ;)

Det är vad jag fått höra i alla fall av flera kattmänniskor. Min bekantas bekanta som jag var hem till vid flera tillfällen (under olika soffors slaktande) köpte tillslut en skinnsoffa, som hon hade fått rådet tidigare att göra och sedan dess slutade katterna. Vist de satte klorna i skinnen någon gång i början så att det blev stickhål men inte rivet. Det är väl olika på katter där med, som med annat kan man tänka.

Psst, om ni pratar om katter riskerar tråden låsas. Via sökfunktionen kan ni hitta en tråd på Katt om vilka soffor katter kan tänkas ge sig på, jag startade den själv för ett par månader sen.;)

Jag har haft ett sådant på min soffa i evigheter och passformen är perfekt, fast nu är det snart dags för ett nytt överdrag eftersom det börjar bli rätt sunkigt...:angel:

Liknande trådar

Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
476
Senast: Smulu
·
Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar