Soffa Ektorp

pimy

Trådstartare
Från IKEA. Funderar på att köpa en sån. Nån som har en sån och har ngt att säga om den? Är den bra? Bekväm? Bra kvalitet i förhållande till det relativt låga priset? Hur blir klädseln om man tvättar den- krymper eller går den få på igen?
 
Sv: Soffa Ektorp

Jag har en sån och jag (samt alla mina vänner) älskar den! Den är så fantastiskt skön att man vill bo i den. Kvaliteten är helt okej, men jag har inte tvättat klädseln än så det kan jag ingenting om tyvärr.
 
Sv: Soffa Ektorp

Jag har inte någon, men funderade på att köpa en. Ändrade mig efter att ha sett några nästan nya sådana soffor. De verkar bli nedsuttna ganska snabbt.
 
Sv: Soffa Ektorp

jag har ingen själv men jag provsitter den varje gång jag är på IKEA, den är så underbart skön! och så stor! känns som om jag drunknar i den - och det menar jag på ett positivt sätt :D
 
Sv: Soffa Ektorp

Vi har vita Ektorp.
Är väldigt nöjd :)
Har tvättat klädseln flera gånger och den krymper inte!
 
Sv: Soffa Ektorp

Vi har en blå och den är vi nöjda med!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Soffa Ektorp

Vi har tremans soffan och schäslongen i idemo beige.Och vi är super nöjda.Bekväm och mysig att kura ihop sig i:)
Har även tvättat klädslarna några gånger och jag har då inte märkt att dom krymper eller liknande.

En snygg,skön soffa för lite pengar:banana:
 
Sv: Soffa Ektorp

Jag älskar min soffa :love:

Har den i beige, och den är underbart skön. Har många gånger övervägt att sova i den istället för sängen :rofl:
 
Sv: Soffa Ektorp

*Svarar alla*

Det låter ju kanonbra! En sån soffa blir det nog för mig. Ska mäta i min nya lgh så den går upp för trappen bara! :)
 
Sv: Soffa Ektorp

det är en sån soffa som alla letar efter :D

;)
 
Sv: Soffa Ektorp

Det borde ju va det iaf! Jag fattar inte folk (som typ mina föräldrar) som har en vardagsrumssoffa som verkligen bara är en sittmöbel. Hård och rak i ryggen, armstöd i böjträ... Jag får ont av att sitta i den!
 
Sv: Soffa Ektorp

Inte jag heller! En soffa ska man sitta skönt i, kunna krypa upp i och kunna mysa i. Det går inte i en sån stel och fin sittsoffa!

Men det är klart, alla har ju olika smak och så. men jag är nöjd med min sköööna budgetsoffa :D
 
Sv: Soffa Ektorp

Vi har en vit. Bra och bekväm tycker jag. Vi har tvättat klädseln (enbart dynorna) en gång. Den blir SKRYNKLIG så jag fick stryka så gott det gick. Och nu tycks det som om det var någon slags "skydd" (impregnering eller dylikt) som kanske gick bort i tvätten för den är skitigare nu än innan den tvättades...

Men; med hänsyn till priset så tycker jag den är BRA! Vi har dock inte haft den längre än ett par år.
 
Sv: Soffa Ektorp

En sån vill jag också ha!

Har dock så svårt för att bestämma mig för om vitt och beiget verkligen funkar så bra ihop med mig när jag sölar allt möjligt och har svarta långhåriga katter.. :eek:
Den beigea hade dessutom varit finare om de gett tusan i den vita passpoalen på kanterna. :)

Men såg på nätet att den kommit i svart nu,
så alla problem kanske löstes med en tråk-svart. :)

De är iaf supersköna tycker jag!
 
Sv: Soffa Ektorp

För min del lutar det åt den beige. Har katt och äter gärna i soffan så en allt för ljus går bort. Hade helst velat ha en mörkgrå, men det finns ju inte. Svart blir för mörk och då syns ljusa hår så väl...
 
Sv: Soffa Ektorp

Jag bor i min soffa med min bärbara dator :angel: när jag är hemma, så min soffa MÅSTE vara skön!
 
Sv: Soffa Ektorp

Men på Bemz.com eller vad det där stället nu hette som man kan beställa klädslar till Ikeas soffor bla EKTORP har väl grå klädsel?

Tror nyss jag såg nån på blocket dessutom, grå alltså.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 359
Senast: Kakis
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
843
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp