Sökning till gymnasium

Kira

Trådstartare
Ni verkar veta allt på Buke. Är det nån som har koll på om reglerna har ändrats för gymnasiesökningen? Får man söka en annan skola utanför sin kommun om den inte är friskola?
Såg nån text nånstans om frisökning, att det skulle vara ngt nytt. Men jag uppfattade inte om det gällde alla skolor, och över hela landet.
 
Sv: Sökning till gymnasium

Man får väl söka gymnasium vart man vill men för att man ska få extra bidrag för att skolan ligger långt bort (typ bostadsbidrag) så får det inte finnas motsvarande utbildning i hemkommunen.
 
Sv: Sökning till gymnasium

Nu har vi varit på infoträff, så det har "klarnat" lite.
Skolan är kommunal, men har riksintag. så dit kan vi söka!
Det jag läst om frisök, är att det är nytt att alla kan söka alla skolor i Stockholms Län oavsett vilken kommun man bor i.


Tack zzz för hjälpen, i alla fall!
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 601
Senast: emma-vsm
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 502
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Shettistråden del II

Omröstningar

Tillbaka
Upp