SÖKES: Omvandlingstabell för div. foder?

A

Arracsbullen

Undrar om någon vänlig själ vet vart man lättast kan få tag på en omvandlingstabell över div. foders vikt/mängd?
Ex; Hur många liter är 1 kg Betfor?

Har inte lust att stå och väga/mäta om det nu redan finns en att tillgå. ;)

Är intresserad av alla mått som finns för så mkt olika foder som möjligt.

Tack på förhand :bow:
 
Tror inte att det finns någon generell omvandlingstabell för foder, det kan skilja så mycket på olika foderpartier.
Det kan också bero på _hur_ man mäter och väger...

Lättast är väl att själv väga sitt foder på sitt sätt och sedan utgå ifrån det, och sedan kontrollväga ibland. :)
 
Gå på loppis och köp en hushållsvåg för en tia. Överlägsen att ha i stallet. Sedan kan du handla billiga litersmått på t.ex. IKEA - om du nu inte hittar dem också på loppis. Jag väger alltid all mat - tycker det är mest tillförlitligt. Och anledningen till det är att det blir ju väldigt olika om man fyller ett mått på olika sätt, t.ex. genom att skaka till det lite grann...

;) Krocket
 
Tack för era svar...

Jo jag har väl förstått att det är det mest tillförlitliga att väga/mäta själv...

Ville bara kolla utifall att... :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 989
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 354
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 254
Senast: krambanan
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 733
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp