Söker information om Holländskt varmblod!

MocklersHill

Trådstartare
Hejsan jag har ett sto som vi tror är ett holländskt varmblod eftersom hon är märkt på vänster bak vad som jag tycker liknar en Sköld med ett stegrande lejon eller liknande. Jag har igen alls information om den här tjejen då hon är en omplacerings häst vi "köpt" av polisen då hennes förra ägare missköte henne. Därför söker jag alla information jag kan får, och nej jag har inget pass på henne, bara ett nytt som polisen har gjort och där står ingen "fakta" om henne utan bara en gissning på ålder! Så ni som vet nån sida där man kan hitta bilder på holländska varmblod kan väll höra av sig? Gärna en bild på hur märkningen ser ut när den är på hästen eftersom jag inte är riktigt hundra om de e KWPN! Tack på förhand!
 
Sv: Söker information om Holländskt varmblod!

Googla så hittar du en hel del, både om märkning och information. Ett tips kan vara att kolla upp hästen hos t.ex veterinär och scanna den efter ett chipp, ridskolan köpte ett holländskt varmblod f.1994 utan varken papper eller stam och de hittade ett chip vars nummer man kunde skicka till KWPN och få fram lite stam, hans riktiga registrerade namn och födelseår f.1990 :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp