Söker b-ponny/läromästare till mina pojkar, var skall jag leta?

Alexandra_W

Trådstartare
Din tråd kommer nog tas bort då det är en efterlysning/annons

Men jag tror mkt av problemet är ”rimligt pris”. Läromästare i B-ponnystorlek är värd sin vikt i guld. Och sälja sällan på annons utan via kontakter.

Men kommer en läromästare i B-ponnyformat ut på annons kostar den.
 
Hej! Verkar så svårt att få tag i en b-ponny till rimligt pris, jag har stor hästvana och vill ha en liten ponny som sällskap och till mina pojkar. Hittar inget bra på hästnet, skulle gärna ha en Welshmountain. Tar tacksamt emot tips på hur och var man hittar en bra ponny?! Vi bor i nordvästra Skåne.
Vi köpte en b-ponny från ridskolan, han skulle pensioneras. Bästa köp jag någonsin gjort!!! R.I.P. Snobben :heart
 
Hej! Verkar så svårt att få tag i en b-ponny till rimligt pris, jag har stor hästvana och vill ha en liten ponny som sällskap och till mina pojkar. Hittar inget bra på hästnet, skulle gärna ha en Welshmountain. Tar tacksamt emot tips på hur och var man hittar en bra ponny?! Vi bor i nordvästra Skåne.
Man väntar tålmodigt och sparar ihop enorma mängder pengar. Du får nog inte en under 25' (och 25' är om du har lite flyt). Merparten jag har sett ligger runt 50 om det ska vara Welsh.
 
Vad menar du med rimligt pris? Vill du ha just welsh mountain och komma billigare undan kan du ju alltid importera från England/Irland.
 
Nu vet jag inte hur vanligt det är med b ponny till salu där heller, men säger som föregående att Irland och England brukar kunna ha bra hästar på det trygga viset man söker hos en barn /tanthäst men med lite motor har jag hört av flertalet som varit där och köpt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 494
Senast: Juli0a
·
Dressyr Jag ska sälja min ponny då vi inte kommer överens, hon har blivit klart bättre med tiden men hon är inte min typ av häst. Jag tycker om...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 193
Hästmänniskan Letar b-ponny till dottern 7,5 år. 127 cm, 23 kg. Har fått känslan att det går någon magisk gräns vid 125 cm... En ponny på 120-123 cm...
2
Svar
22
· Visningar
4 068
Senast: Yrja
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 029
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp