Södergårdens pleasure cart

B

Borkan

Kan den funka? Annons på blocket just nu såg jag.

Det gäller inkörning av Friesersto som kommer bli 170cm ca.
Jag tänkte att man i så fall kunde börja öva att bara gå in i rockarden och känna skaklarna så småningom.

Hon kom ju till mig igår och är bara 2 år så det blir just nu bara övning, när hon vant in sig här alltså.
Men om jag ska köpa en rockard så vill jag ha en som funkar att köra henne med sen också.

Tanken är att jag ska extra beställa svängel och fästen för bakselen.

Tyvärr gick pengarna åt till att köpa häst, annars var jag inne på en Drive Out - så det får bli om 10 år när jag sparat ihop så mycket pengar igen...:crazy:

Sv: Södergårdens pleasure cart

Verkligen ingen som vill/kan svara?? :( :confused: :(

Jag hade INTE köpt den till storhäst. Den är för klen. Jag har en liknande till min mini, och redan där är den ett gränsfall. Den kommer dessutom inte att matcha din snyggning ;)

:D Nä de förstås!

Men vad göra? De rockards som säljs beg. har ju inget uppbyggt säte - jag skulle ju köra av vägen om jag hade en sån!:eek:

Grattis till hästköpet borkan! :D

Den rockarden skulle jag aldrig sätta bakom en stor häst, ch framför allt inte när det handlar om inkörning! Alldeles för klen, kan bli farligt! :(

Jag antar att du får spara spara spara, och sedan skaffa dig en riktigt bra rockard!

Tack! :D

Näe - den är väl det... Det var det jag var rädd för.. och därför jag frågade..

Ja, det är väl till o SPARA!!! Suck :(

Fast det är klart, jag har ju en underbar pålla hemma så jag kan inte klaga alls!!!! :banana: :banana: :bump: :bump: :banana: :banana:

Liknande trådar

Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
T
Körning Jag har massor med häst-o ridvana men är novis inom körning. Har tömkört i dressyrsyfte i många år men ej vågat att spänna för. Vill nu...
Svar
17
· Visningar
3 221
Senast: agtatoon
·
T
Körning Ni som vet mer än jag om körning och allt som hör därtill... Behöver feedback på mina tankar, eller nån som tar ner mig på jorden...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Gisburne
·
Körning Hej! Jag är helt ny vad gäller körning och behöver lite hjälp. Har ett 6-årigt russto som jag planerar att köra in. Kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 784
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18