finapina

Trådstartare
Har kollat på lite analyser. Men VAD är det som anger sockerhalten i analysen? Vad kallas värdet, hittar inget " socker"... Tacksam för svar.Ha en fin dag.🌞
 
I vår analys står det helt enkelt socker men jag vet att det kan stå någon förkortning ibland också som jag inte kommer på nu. Hur ser din analys ut?
 
I vår analys står det helt enkelt socker men jag vet att det kan stå någon förkortning ibland också som jag inte kommer på nu. Hur ser din analys ut?
Har bara kikat på andras.Var jag bor är det inte så allmänt att analysera sitt hö ( och min häst står inackorderad så det är inget jag väljer själv )även om det börjar bli vanligare.Därav är jag inte så insatt i det men vill gärna lära mig!🙂
 
Har bara kikat på andras.Var jag bor är det inte så allmänt att analysera sitt hö ( och min häst står inackorderad så det är inget jag väljer själv )även om det börjar bli vanligare.Därav är jag inte så insatt i det men vill gärna lära mig!🙂
Det finns olika analyspaket. Den billigaste beskriver fodrets innehåll av MJ, smrp, Ca och p, medans de dyraste är mer heltäckande där även alla mineraler ingår. Om du vill lära dig mer finns bra information på https://hastsverige.se/hastens-miljo/foderstatsprogram/tolkning/

Eller hos något av företagen som utför analyser.
 
Har bara kikat på andras.Var jag bor är det inte så allmänt att analysera sitt hö ( och min häst står inackorderad så det är inget jag väljer själv )även om det börjar bli vanligare.Därav är jag inte så insatt i det men vill gärna lära mig!🙂
Då har de kanske inte valt att analyserat sockret och då är det ju inte så konstigt om du inte hittar det.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
561
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Dressyrsnack 17
  • Fästa huva

Omröstningar

Tillbaka
Upp