Social gemenskap i stallet

Jag är "bara" medryttare men hästen jag riderstår i ett väldigt trevligt stall! Det är uppdelat i två delar (på varsin sida om sadelkammaren) och i den del där "min" häst står är det bara fyra hästar. Överlag är alla hjälpsamma och trevliga, hejar på varandra, frågar om de ska låsa/lämna olåst, om man vill följa med ut, hur det går osv. Jag gillar verkligen stämningen! Har varit medryttare på häst i kollektivstall förut och där var stämningen inte alls lika hjärtlig, även om den inte var dålig heller.
 
Jag trivs super i mitt stall.
Ensam inackorderad och jag är stallägaren är väldigt bra vänner. Hon är min dressyrtränare och vi rider ut då och då. Kommer jättebra överens och umgås även utanför stallet. Lika hästsyn så ingen tjaffs alls.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 471
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 915
Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 335
Senast: KattisL
·
Anläggning hej allihop! det är så att jag fått förmånen att hyra ett helt stall med tillhörande hagar:banana: vad tycker ni jag bör tänka på nu...
2
Svar
24
· Visningar
3 898
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp