Snyggt rundsytt kandar med bred nosgrimma

C

Chania

Hej!
Vår dotter önskar sig ett svart rundsytt kandar med bred nosgrimma till nya pållen i julklapp, gärna med knäppning i nacken. Det ska vara rundsytt för hästen är inte så stor i huvudet så det kan bli skav av ett kandar med bredare remmar. Skulle vara jätte glad om förslag om vad man ska köpa för märke som är av hög kval. och vilka som säljer dessa, ej allt för dyrt men snyggt ska det vara ;) till en vacker häst.

Sv: Snyggt rundsytt kandar med bred nosgrimma

Har inte Hööks ett sådant? :crazy:

jo hööks har ett.

passier, hubertus har ju också jättefina, döbert med!

Från billigt till dyrt:
Hubertus, Döbert, Scumacher, Passier

Schumacher har ett där alla spännen är i nacken och med inåtvända hakar. mkt stilrent finns att få med extrawide oh extra extrawide nosgrimma (4 och 5 cm)

Dom ligger dock på 3-4000kr men det är super läder och håller lääänge!

Hej!
Vår dotter önskar sig ett svart rundsytt kandar med bred nosgrimma till nya pållen i julklapp, gärna med knäppning i nacken. Det ska vara rundsytt för hästen är inte så stor i huvudet så det kan bli skav av ett kandar med bredare remmar. Skulle vara jätte glad om förslag om vad man ska köpa för märke som är av hög kval. och vilka som säljer dessa, ej allt för dyrt men snyggt ska det vara ;) till en vacker häst.

Ligger ett på tradera, kollade bara snabbt så jag vet inte pris eller storlek:idea:

Hööks har ett sådant för drygt 500 kr.
Det är av märket Claridge house och jag är själv ägare av ett sådant och mycket nöjd med det.

Tack för alla förslag. Är det någon som känner till ett märke som heter Phiff eller ngt liknande?

Pfiff. Billigt halvkasst märke, tycker jag. Finns på www.sadelmagasinet.se t ex.

Jag skulle köpt ett Hubertus om jag var dig!

jag letar oxå efter att sånt träns, och funderade lite på hööks men jag ringde och frågade hur bred nosgrimman var och de svarade att den var 2cm bred, och det tycker inte jag är brett.:smirk:

va? de kan ju inte stämma, dom måste vara ute och cykla!
jag skulle snarare gissa på att nosgrimman är minst 4cm bred på det kandaret! jämnför bara på bilden. pannbandet borde vara runt 1cm bredd. alltså är nosgrimman mer än 2cm eftersom den är betydligt bredare. skulle nosgrimman vara 2cm så borde pannbandet vara runt 0,25cm vilket låter ologiskt!

men hööks är som ett nötskal, bättre att kolla själv. personalen jag har stött på har inte haft koll på något alls. jag frågade efter ett regntäcke i 85cm när jag var där sist. sa att det skulle passa minishettis. tjejen som jobbade kom dragande med ett i 115cm och trodde att det säkert skulle passa.:idea:

jag tyckte oxå att det lät lite konstigt. för på bilderna ser det inte utr och var bara 2cm. och jag har minst 10mil till närmsta butik, någon som har detta kandar från hööks som kan berätta hur bred nosgrimman är i verkligheten?

jag har bara sett den förra varianten av detta kandar då remmarna inte var rundsydda. den nosgrimman va runt 4-5cm bred.

"perfekt" tål ju att diskuteras.. tycker faktiskt att höökshästarna ser väldigt tom ut i blicken.. hur lyckas dom egentligen att få hästarna att titta rakt fram med tom blick och spetsade öron??:confused:

den förra modellen har jag, den nosgrimman är 4,5cm bred. det ser ut så här i vanlig träns medell.
kandar003.jpg
[/IMG]

"perfekt" tål ju att diskuteras.. tycker faktiskt att höökshästarna ser väldigt tom ut i blicken.. hur lyckas dom egentligen att få hästarna att titta rakt fram med tom blick och spetsade öron??:confused:

tycker kanske inte att vi ska diskutera hööks katalogens häst fotton...
fotton är ALLTID manipulerade och retucherade! dvs. klipp och klistra ändra och fixa!!

Hööks kandars nosgrimma ÄR bredare. jag har en jättesmal nosgrimma, så smal att det nästan ser dumt ut och den är 2,5 cm bred!

Passiers kandar är skitfina föresten! och hubertus med...:)

Hej!

det absolut finaste som finns och med bäst kvalitet är nog Passier, men det kostar runt 8000 kr
http://www.ingdams.com/svensk/svensk/svensk.html

sen finns det schumacher som är super super och kostar ngt mindre
runt 4000 kr

stubben är ännu billigare
http://www.stuebben.nu/

hubertus är fint läder

svårt för oss att avgöra... surfa runt på butikers hemsidor och titta på olika modeller och prisklasser!!

http://www.hogstaridsport.com/shop/ där finns det några modeller

personligen tycker jag inte att hööks kandar är så fina på friktigt, ser finare ut i katalogen!!

Psst.... Du har virat nosgrimman runt sidostycket.. ;)

Snyggt träns!

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Halloj, Här kommer en ytlig efterlysning på inspiration till hur hästen blir snygg i träns utan nosgrimma! Min häst går utmärkt att...
2
Svar
31
· Visningar
6 885
Senast: sthu
·
Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 470
Senast: Deimion
·
Utrustning Letar febrilt efter ett mörkbrunt snyggt kandar. Det är inget krav att det måste vara rundsytt men hade i alla fall velat ha spännena i...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V