Snyggare man på welsh?

sassiball

Trådstartare
Vår lilla ponny har så tjock och ostyrig man, hur får man den där len och böljande som en welsh mountain ska ha? Jag vill ju inte rycka den, utan att den ska bli så lång som möjligt. Men den blir liksom bara större och större.

32896442.jpg
 
Sv: Snyggare man på welsh?

Gå till frisören och gör en inpackning?

:D

Hur ser manen ut när den är blöt? Är den liksom stripig eller är den i "flera lager" så att säga?
 
Sv: Snyggare man på welsh?

Tack för svaren. Det är nog borstning och pälsglans som gäller. Läste på ett annat forum att welshar inte ska ha så lång man helst utan man ska rycka, men jag kommer försöka få så lång som möjligt på henne, tycker det är fint.
 
Sv: Snyggare man på welsh?

Det har jag också funderat på, har också en welsh fast sek. B med liknande man som din tror jag, tjock och ostyrig, inte alls så där snygg som man ser på utställningsponnyerna... :p

Man säger väl att manen helst inte skall gå under halslinjen så att man kan se manen från den manfria sidan, vilket min nog knappast klarar heller nu för tiden...
 

Liknande trådar

Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
895
Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 866
Senast: manda
·
Skola & Jobb Hur överlever en företagare innan företaget börjar gå med vinst? Blir de försörjda av en partner? Eller jobbar de heltid och kör...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
10 009
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp