Snygga huvudlag

K

kurtsmatte

finns det ingen på denna förträffliga sida som kan tipsa om var man kan hitta lite snyggare och annorlunda huvudlag. Tack:bow:

Sv: Snygga huvudlag

Jag har ett kombiträns från Ponnyprakt som körhuvudlag, rött med silverdekoration.

Jag har ingen riktig närbild på tränset, men kolla hur vi matchar:p!
krkurs074.jpg

Jag tyckte det var riktigt häftigt! Ditt huvudlag skulle passa utmärkt till min nybeställda gigg! Har beställt vagnen i svart och rött! :)
Har varit inne på Ponnyprakt och tittat runt lite. Kommer ev. att beställa ett lite senare, när vagnen kommit! :bump:

Jag tyckte det var riktigt häftigt! Ditt huvudlag skulle passa utmärkt till min nybeställda gigg! Har beställt vagnen i svart och rött!
Har varit inne på Ponnyprakt och tittat runt lite. Kommer ev. att beställa ett lite senare, när vagnen kommit!

Tack! :bow::bow:

Tänk bara på att det kan ta ganska länge innan du får tränset, det ska ju tillverkas i USA. Tog nog 5-6 veckor innan jag fick mitt, då var det iofs mitt i semestertider. Man kan ju få andra dekorationer än silver, men jag tyckte det kunde matcha till selen, och det gjorde det ju!:)

Är det 2 cm´s eller 2,5 cm´s bredd på nylonen på ditt huvudlag?? Vilken silverdekor är det du har valt? :)

Hallå du där! Luna10!!! vart har du fått tag i den ursnygga lokselen?!
Jag har själv en från hööks som jag köpte begagnad häromdan.... men jag tycker själva "draglädret" alltså-det breda lädret som går från lokorna till skaklarna - är lite kort... det slutar nästan 10 cm framför "gjorden"...
På din häst såg allt så "perfekt" ut!

Du får ursäkta en novis,.,, har kört mycket förut och så, men hade finsele då. fick rekomendation om att köra med loksele till den typen av körning jag sysslar med...
Undrar om du kan några "tumregler",, alltså, hur långt bak ska dessa "dragläder" räcka? hur hårt ska man spänna gjordarna och framförallt kanske,, hur mycket "glapp" ska man ha i underkanten på lokselen?

Det känns som om min sele - som har suttit på en nordsvensk tidigare och nu sitter på min saddlebred (163 hög men smäcker) inte riktigt kanske... räcker till på längden!

Kanske nån kan komma med lite tips och sånt! Gillar körning, har en duktig häst och vill gärna att prylarna passar!

jättetacksam för svar!:D

Beronde på vad du har för häst är det ett kallblod så har därifrån min ras noriker kommer ofta mycket snygga huvudlag men det är klart det är ju verkligen en smak sak!!!!!! http://www.sattlereikoch.at/

:bump:

vart har du fått tag i den ursnygga lokselen?!
Jag har själv en från hööks som jag köpte begagnad häromdan.... men jag tycker själva "draglädret" alltså-det breda lädret som går från lokorna till skaklarna - är lite kort... det slutar nästan 10 cm framför "gjorden"...

Den är faktiskt köpt på Hööks för 2-3 år sen, en Tranemo-sele.... Ursprungligen köpt till ett 156 cm kallblod, som dock visade sig vara okörbar, så då lät jag korta in buk- och däckelgjord och spände in lokorna i sista hålet, så satt den hyfsat på ett smäckrare halvblod 164 cm....

På din häst såg allt så "perfekt" ut!

Tack!:rofl:

Övrigt kan jag inte säga tumregler, är själv nybörjare på körning, men har gått kurser för en jättebra instruktör, som även brukar justera in selen om det behövs...:p

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Någon som har tips på ett snyggt, lite längre halsband som köpts till hyggligt pris? Var hittade du det? Helst i Sverige. Typ som...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Rie
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
733
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Övr. Katt Min Calvin som bott hos mig sedan 2012 har aldrig blivit riktigt tam. Han går ut på våren och kommer in på hösten för att tillbringa...
2
Svar
25
· Visningar
2 487
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar