Snygg kameraväska

pepp

Trådstartare
Jag är ute efter en ny kameraväska då den jag har är stor och otymplig. Finns det alls att hitta mindre lite finare till ett vettigt pris? Det är en nikon d40 som ska rymmas. Behöver inte en massa olika fack för objektiv osv.

Sv: Snygg kameraväska

Tja vad är finare enligt dig? ;)

Denna kanske? Blev jag sugen på själv nu när jag letade om jag inte såg fel på priset :P
2

eller mer såhär kanske är din stil?
kameravaska.jpg

Det finns så VANSINNIGT snygga kameraväskor som jag har haft cravings efter i flera år, de är från Kelly Moore och ser ut till exempel så här:

9250609-origpic-d044b1.jpg

9250638-origpic-92ef43.jpg

9250627-origpic-eadcde.jpg

9250599-origpic-68e0c2.jpg

*dör nu* :d

Själv har jag en vanlig messengerbag från Stadium, av den här modellen:

120142_102.jpg

De finns i lite olika färger och kostar bara en hundring. :)
I den får jag plats med det viktigaste.

Jag skyddar min kamera och objektiv med olika wraps från Domke (teleobjektivet har iofs en egen väska), och sen har jag dom i mina vanliga väskor.

Jag kanske skulle ha varit lite mer specifik vad jag har för smak :D alla ovanstående tycker jag är gräsliga :o
Denna är jag stormförtjust i:

Pictures6-1024x640.jpg

Men då kostar den 1450 kr också.
Jag gillar stilrena väskor, kanske lite retrostuk :)

Zaga, det där måste jag googla och kolla upp!

Finns säkert wraps från andra märken som också är bra, men dessa var dom som fanns när jag shoppade loss i NY för några år sedan.

Ungefär såhär:
images

Men jag försöker fästa hörnen lite bättre så att det inte är så lätt för smuts/sand att ta sig in.
Helt super att kunna ha samma wrap till olika objektivstorlekar också, smidigt när man byter.
Jag har en gul och en svart (olika storlekar då).

När min svägerska fyllde år köpte vi en insats som man sätter i en vanlig väska. Om du nu inte hittar någon passande kameraväska så kan du ju kolla på sånt :)
bubblegumkameravaskainsats2.jpg

Lutar åt en wrap än så länge... vi åker till spanien i Juni och jag vill ha med kameran på nåt enkelt sätt, senast fick den mest ligga på hotellrummet :(
Vilken storlek bör man ha för en Nikon D40?

Min stora som jag har till kamerahuset är nog 19" (sidorna då).
Funkar bra med någolunda små objektiv och batteripack på Canon 60D.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 899
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 376
Senast: Account
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 790
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II