Snygg grimma

grodan21

Trådstartare
Hade tänkt köpa en ny vardags grimma till pollen. Men hittar ingen snygg. :( så därför undrar jag vilka grimmor ni tycker är snyggast! Är sugen på en med ludd på, men det känns inte som det passar på sommaren.

Hade tänkt köpa en ny vardags grimma till pollen. Men hittar ingen snygg. :( så därför undrar jag vilka grimmor ni tycker är snyggast! Är sugen på en med ludd på, men det känns inte som det passar på sommaren.

Alltså, jag tycker dom där med fransar på är himla fiffiga på sommaren. Superbra passform också. :angel:

Skämt åsido, jag har faktiskt en grimma med ludd på men den används aldrig pga all jäkla lera vi har här hela tiden. Lädergrimma är snyggt och går att putsa av vid behov. :)

Det beror väl på vad man gillar för färger. Nästan hela min samling med grimmor är blåa, babyblått är favoriten. Jag har dock bara en grimma med fleece och en luddgrimma. Inte lika snygga tycker jag. ;)

Jag gillar eskadrons grimmor, och de kommer i så många olika färgkombinationer. Min pålle har en randig med ljuslila, mörklila och vitt :).

Min absoluta favoritgrimma när det gäller utseende och komfort är utan tvekan Bucas Dublin. Om en grimma kan vara ljuvlig så är denna det, mjuk men inte sladdrig! Favoritfärgen är ljusblå med mörkblått foder över nos och nacke. Enda jag inte riktigt gillar är att det är mässingspännen, men det går att leva med. ;)

51nOG1GM6ZL._SX300_.jpg

Men just nu kör jag brun-beige som färgtema så jag har dessa två från Hööks:
410580-70-14200-mil-has-01.jpg

Mjuuuuk och fina färger. Men budget och rätt lealös i handen.

410512-70-14100-mil-has-01.jpg

Prisvärd. Fina färger, mjukt neoprenfoder. :love:

Det beror väl på vad man gillar för färger. Nästan hela min samling med grimmor är blåa, babyblått är favoriten. Jag har dock bara en grimma med fleece och en luddgrimma. Inte lika snygga tycker jag. ;)
Har också det mesta i blått. Har lyckats matcha mig själv och hästen en gång helt i blått. :angel:

Gillar mjuka och lätta grimmor. Inga ställbara grimmor, dels tycker jag dem blir tunga dels tycker jag den där extra ringen under är som gjord för att fastna i ngt.

Jag gillar verkligen Eskadron och tycker de är skitsnygga (rent ut sagt) och har fina färgkombinationer. Så det har jag när de ska åka på träning/ tävling, fingrimma med andra ord.
Skulle jag haft en fin-vardagsgrimma hade jag nog köpt Bucas, lite enklare i stilen och tunnare/ smalare, jag inbillar mig att det tar längre tid innan de blir sunkiga.

Min hade en catago till vardags. Bästa grimma jag haft. Inget skav, gick inte sönder och var dessutom snygg.

1927777_59390374160_3404_n_zpsxhf1xvjy.jpg

Finns i andra färger också :)

4146catagogrimmagbr5.jpg

Gillar mjuka och lätta grimmor. Inga ställbara grimmor, dels tycker jag dem blir tunga dels tycker jag den där extra ringen under är som gjord för att fastna i ngt.

Håller med helt!

I hagen vill jag ha lätta grimmor utan för mycket spännen och grejor. De ska gå sönder lätt om det behövs.
Vill inte ha rejäla starka grimmor i hagen. Sen så hamnar de gärna snett och blir tunga när de är rejäla med mycket spännen.

Har gärna fina grimmor även i hagen, men de är svårt när man inte vill ha de där rejäla. Bucas är bra tycker jag! Eller Protector som är liknande. Även den här ovanför från Hööks, den bruna och den randiga.

Grimmor med spännen under hakan går också helst bort. Har hästar som busar genom att dra i varandras grimmor och det hände en gång att den ena lyckades dra i flärpen och således spände ihop näsan ordentligt på den andra kraken. Nu går de oftast utan men ändå.

Har inte grimma i hagen, så den aspekten är inte så viktig. Men det känns som hon nog får fortsätta ha sina gamla grimmor, har ju några stycken. De går ju aldrig sönder.

Håller med helt!

I hagen vill jag ha lätta grimmor utan för mycket spännen och grejor. De ska gå sönder lätt om det behövs.
Vill inte ha rejäla starka grimmor i hagen. Sen så hamnar de gärna snett och blir tunga när de är rejäla med mycket spännen.

Har gärna fina grimmor även i hagen, men de är svårt när man inte vill ha de där rejäla. Bucas är bra tycker jag! Eller Protector som är liknande. Även den här ovanför från Hööks, den bruna och den randiga.

Grimmor med spännen under hakan går också helst bort. Har hästar som busar genom att dra i varandras grimmor och det hände en gång att den ena lyckades dra i flärpen och således spände ihop näsan ordentligt på den andra kraken. Nu går de oftast utan men ändå.

Precis, hade gärna haft mina utan och har det på vissa ställen men nu står dem i hage nära en väg och samhälle så vill ha grimma på dem om det skulle vara ngt. Håller med om Bucas och Protector, bra och relativt billiga grimmor som uppfyller behovet :)

Liknande trådar

Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
795
Senast: Bison
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
973
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Kristall10
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
541
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II
  • Valp 2025