Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det gult snor? Det kan vara en virusinfektion och det kan bli långdraget. Ring din veterinär och fråga om du kan lämna in ett "snorprov". Är det tex streptokocker behövs det antibiotika, men först måste man veta vad det är. Det kan dessutom vara väldigt smittsamt
När min unghäst varit på djursjukhus för en enkel operation blev hon snorig och hängig när hon kom hem så jag ringde min hemveterinär som ordinerade slemlösande. Kan ju säga att det inte blev det minsta bättre. Annan veterinär, rykte på axlarna och menade att unghästar är snoriga ibland. När hästen snorat och hostat i två månader och käkat slemlösande för en hel månadslön så tog veterinären ett snorprov eller nässekretprov som det egentligen heter. Och det visade på streptokocker så mer dyr medicin och stallet i karantän. Det verkar inte som om hästen har fått några biverkningar efter att ha varit sjuk så länge peppar peppar ta i trä. Men vad jag önskar att jag hade bett veterinär att ta ett prov första dagen hon var snorig och jag hoppas verkligen ingen annan häst blev smittad innan jag fick rätt diagnos
Är det en vanlig virusförkylning är det bara att avvakta o torka bort snoret- från överallt
en vecka eller två o sen brukar de vara OK.
tänk på handhygienen mm.