Snuttar...

B

Benso

Jag har en lite kisse på 14 veckor så som ni förstår har inte varit hos mig så länge.
Världens mysigaste katt är det älskar att gosa i soffan framför tv'n :)

Men, hennes mamma blev påkörd när hon var 4-5 veckor så hon har ju inte diat på riktigt sen dess. (fått mat i flaska i början när hon var liten).
MEn hon snuttar på mina örsnibbar... Inget jag uppskattar, inte minst eftersom hon trampar på min kind samtidigt :smirk: ). Jag har aldrig låtit henne göra det utan tagit bort henne på en gång, men hon ger sig inte... Flera gånger/dag försöker hon...

Jag har haft katt hela livet tills jag flyttade hemifrån för några år sedan och ingen av de tidigare katterna har gjort så... så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att sluta med det... Nån som har något bra sätt eller växer det bort när hon blir äldre??

Sv: Snuttar...

Jag har en katt som snuttar. Hon är nu 4 år och har snuttat ända sedan vi fick henne. Överallt där det finns hud snuttar hon, ibland kan jag till och med få små sugmärken av det.. :d

Första åren var vi väldigt konsekventa med att hon inte fick göra det, men hon slutade inte, resultatet blev att hon ville göra det oftare. Sen fick hon äntligen snutta en dag på armen och sedan dess så är hon inte lika angelägen om att göra det hela tiden.

Men det är klart, det blir jobbigt när hon vaknar mitt i natten och vill snutta, då är det bara att gömma sig under täcket :P

Som du kanske förstår så har jag inget svar på hur man får dom att sluta, ville bara berätta att du inte är ensam... ;)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Elbe92
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 221
Senast: Bison
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 277
Senast: Caoimhe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka