- Svar: 12
- Visningar: 1 502
När jag blev arbetslös efter min säsongsanställning så skrev af in mig i jobb och utvecklingsgarantin. Jag uppfattade det som att de gjorde det för säkerhets skull i väntan på att a-kassan skulle ta beslut på om jag var berättigad till a-kassa, så jag inte skulle bli utan. Så under min arbetslösa tid har jag tidsrapporterat till a-kassan. Men nu har jag fått reda på att jag inte alls är berättigad till pengar från a-kassan eftersom jag är inskriven i jobb och utvecklingsgarantin. Jag borde alltså ha tidsrapporterat till FK. Det är det ingen som talat om för mig. Och jag måste bli utskriven från jobb och utvecklingsgarantin för att a-kassan ska kunna utreda om jag har rätt till a-kassa . Blir ju glapp lik förbannat i väntan på beslut. Eller ja, jag vet ju att jag med största sannolikhet har rätt i a-kassa, men det visste jag ju redan när jag blev arbetslös. Helt jävla snurrigt. Varför blev jag inskriven i jobb och utvecklingsgarantin från första början? Jag fattar inte.
Men nu måste jag alltså tidrapportera till FK och får pengar tidigast i slutet av januari. Jävla skit liksom. Tycker det är för jävligt.
Men jag får i alla fall mer pengar än jag räknat med för månaderna i jobb och utvecklingsgarantin. Blir nog några tusenlappar mer än jag räknat med eftersom det finns två sätt att räkna ut ersättningen och de väljer det sättet som är förmånligast för mig. Hade ingen aning om detta. Hoppas det gäller även när jag ska få a-kassa. Jag går ändå back, men inte lika mycket back som jag trodde jag skulle göra.
Men nu måste jag alltså tidrapportera till FK och får pengar tidigast i slutet av januari. Jävla skit liksom. Tycker det är för jävligt.
Men jag får i alla fall mer pengar än jag räknat med för månaderna i jobb och utvecklingsgarantin. Blir nog några tusenlappar mer än jag räknat med eftersom det finns två sätt att räkna ut ersättningen och de väljer det sättet som är förmånligast för mig. Hade ingen aning om detta. Hoppas det gäller även när jag ska få a-kassa. Jag går ändå back, men inte lika mycket back som jag trodde jag skulle göra.
Senast ändrad: