Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hyfsat, i annat fall kan jag ta reda på det. Fortfarande anställd på nämnda myndighet men utlånad och jobbar med processutveckling på strategisk nivå gällande rehabfrågor mellan myndigheter.@Girasol
Jag minns att du i en gammal tråd hade koll på frågor kring FK. Vet du vad som gäller fortfarande?
Jag är deltidssjukskriven och har ett jobb som är lätt och stressfritt, men har ändå råkat ut för utmattningsdepression för att jag inte klarat resten av mitt liv. Min psykolog vill utreda om jag har autism då han ser tecken på det. Finns det risk att jag måste gå till arbetsförmedlingen om en månad då jag når dag 180?Hyfsat, i annat fall kan jag ta reda på det. Fortfarande anställd på nämnda myndighet men utlånad och jobbar med processutveckling på strategisk nivå gällande rehabfrågor mellan myndigheter.
Jag är deltidssjukskriven och har ett jobb som är lätt och stressfritt, men har ändå råkat ut för utmattningsdepression för att jag inte klarat resten av mitt liv. Min psykolog vill utreda om jag har autism då han ser tecken på det. Finns det risk att jag måste gå till arbetsförmedlingen om en månad då jag når dag 180?
Tack för svar. Dessvärre har jag tendenser att oroa mig för en massa saker då jag sett så mycket skit hända. Jag pratade om min oro med psykologen idag. Läkaren jobbar inte förrän 19 mars nästa gång (stafettläkare). Mitt arbete är ju redan lätt så vad jag skulle kunna göra som är ännu lättare vet jag inte. Det finns ju inga arbeten där det inte krävs att man gör något eller där det inte ställs några krav.Oj, jättesvårt för mig att svara på. Det beror ju såklart på bedömningen av ditt läkarintyg och den samlade informationen i ärendet. Den infon har jag ju inte här, utan det är ju din handläggare som har den insynen i ditt ärende.
Om du bedöms klara ett normalt förekommande arbete så kan du ansöka om tjänstledighet pga hälsoskäl för att söka annat arbete hos din arbetsgivare. (Väldigt viktigt att det står med i tjänstledighetsbeviljandet och ansökan) då kan du få möjlighet att behålla ditt nuvarande arbete men ändå vara inskriven på Af och få akassa. (Det är akassan som kräver tjänstledighet med anledning av hälsoskäl, inte af). Om du är med i facket så ta hjälp av dem när/om tjänstledighet kommer ifråga. Akassan kan nämligen tjura rejält.
Tips: måla inte fan på väggen i förtid. Det hjälper sällan, men diskutera din oro med din sjukskrivande läkare.