G
glimmie
Jag har ett 18-årigt islandssto som inte känns helt fräsch i något benen. Hon har jämt varit lite snubblig ute i skogen, men i helgen då jag red så kunde hon plötsligt "tappa" bakbenen helt, och det hände många gånger att hon inte alls hängde med med bakdelen.
Hon satte även ner framhovarna konstigt ibland, med tån före och sedan så tippade hon över framåt och snubblade följdaktligen till.
Hon är ju uppåt åren, men hålls igång regelbundet och är i bra form.
Vad borde jag göra?
Ska jag höra med distriktveterinär först eller försöka få in henne på en klinik för röntgten?, eller kanske ta det lugnt i några dagar och se om det går över?
Tilläggas bör att det mest (konstigt nog) var i skritten, hon töltade och även galopperade utan större problem vad jag märkte.
Vad kan det vara? Tack för svar.
Hon satte även ner framhovarna konstigt ibland, med tån före och sedan så tippade hon över framåt och snubblade följdaktligen till.
Hon är ju uppåt åren, men hålls igång regelbundet och är i bra form.
Vad borde jag göra?
Ska jag höra med distriktveterinär först eller försöka få in henne på en klinik för röntgten?, eller kanske ta det lugnt i några dagar och se om det går över?
Tilläggas bör att det mest (konstigt nog) var i skritten, hon töltade och även galopperade utan större problem vad jag märkte.
Vad kan det vara? Tack för svar.