L
Lollo25
Hej! Har en häst som är ovanligt snubblig! När jag köpte honom (3 år sen)påstod ägarna att han var säker på foten, men det har jag inte märkt! Han halkar mycket mer på vintern än andra hästar. Största problemet är ridningen i skog o mark, han är så fruktansvärt snubblig!! Vågar knappt rida, trava över saker osv med rädsla att han ska gå omkull (ok lite överdrivet). Han snubblar så pass att han flyger fram ibland, det är jättejobbigt att rida för det känns inte säkert när han inte ser sig för själv! Han tittar helt enkelt inte vart han sätter fötterna (lång tygel, kort tygel, spelar ingen roll... ). Han snubblar även ibland när jag går med honom i grimskaft. Dessutom är han rätt tittig och av den anledningen upptagen med annat. Jag blir arg när han snubblar så mycket men det kan man ju inte bli.. men vad ska jag göra åt det?? Har traskat mycket i tät skog, pinnar, travat över bommar osv men när jag rider en sväng i skogen så ser han sig inte för. Tycker ibland att han lägger huvudet på sne när han tittar på saker, kan han ha dålig syn?
Ibland känns han ju trött också när jag rider. Kan det vara så att han snubblar av anledningen att han har för lite energi?? Han snubblar i alla gångarter. Snälla vad ska jag göra åt det här..
Ibland känns han ju trött också när jag rider. Kan det vara så att han snubblar av anledningen att han har för lite energi?? Han snubblar i alla gångarter. Snälla vad ska jag göra åt det här..