J
jump_
Idag på dressyrträningen så gick han som en klocka men när vi kom till att jag skulle trava av honom på volten så hände nått, antar att han snubblade med bakbenen, ingen såg riktigt vad som hände men det kändes konstigt..Först tänkte jag att lindorna hade gått upp eller nått men dom satt så bra så det var inte dom. Jag fortsatte att trava lite lugnt men kände att det var nått fel. Min tränare kollade och han var då klart halt..Skrittade honom lite för att se om det gick över. Satte igång honom i trav igen och han visade då en lätt haltning som blev värre och värre ju mer han travade. I skritten syns den knappt och känns knappt..Jag smorde in höger baklår med liniment och lindade alla fyra för natten. Han var inte varm eller nått i benen utan var som vanligt..Skrittade på bra hem från ridhuset och var så glad så...Hoppas verkligen att det bara är en lätt sträckning i låret eller nått..Nån som har nått tips på vad jag kan göra? Ska jag bara låta honom vara eller ska jag försöka motionera honom lite i skritten? Han brukar inte vara halt..