Pinkilly
Trådstartare
Min unghäst är en riktig snubbelmaja. Hon snubblar till höger och vänster, både när vi promenerar, tömkör/longerar och när vi rider. Jag har försökt se hur hon rör fötterna och tror att problemet ligger i att hon inte lyfter upp- fram och ner frambenen utan typ lyfter upp-och sen framåt neråt-framåt så att hover glider strax över marken en liten bit innan hon sätter ner den och kommer det då nånting i vägen så ja då snubblar hon ju... var lite krångligt att beskriva... hoppas ni förstår..
Det är lika i backar uppför oxå, det känns som att "tippen" fram på hoven kommer ner i marken för tidigt så att hon lätt snubblar då oxå...
men iaf, har ni några ideer om vad man kan göra, eller är det några andra som har samma problem.
jag tränar ju självklart att gå helt offroad i skogen osv för att träna att lyfta benen men det blir inge bättre
Finns det några andra tips?
Är hon helt enkelt lat??
Det är lika i backar uppför oxå, det känns som att "tippen" fram på hoven kommer ner i marken för tidigt så att hon lätt snubblar då oxå...
men iaf, har ni några ideer om vad man kan göra, eller är det några andra som har samma problem.
jag tränar ju självklart att gå helt offroad i skogen osv för att träna att lyfta benen men det blir inge bättre
Finns det några andra tips?
Är hon helt enkelt lat??
Senast ändrad: