A

Arev

Dum fråga kanske men hur länge kan man använda en o samma snösula?:)

Sv: Snösulor

Så länge den är skapligt hel, brukar åka på även om de är lite slitna i kanterna (min häst har sällan problem med tappskor, om det inte är jättelerigt). Mina brukar hålla två säsonger, då har de suttit på hästen i 20-40 veckor beroende på skoperioder och väder. Jag har svarta med armering.

Tills de går sönder.

Jag har haft något par som höll 3 vintrar, medan de jag hade förra vintern bara höll just den vintern. De nöttes helt enkelt sönder när det var så mycket barmark. Jag fick t.o.m. byta ut Elitbrodden en gång den vintern, och ett par stycken lossnade och föll ur... :crazy:

*kl*

Är också inne på 3:e säsongen med samma sulor!

Lägg fram dem så kan hovslagaren avgöra om de är tillräckligt hela för att användas igen. Min förra uppsättning använde jag 3 vintrar.

Lägg fram dem så kan hovslagaren avgöra om de är tillräckligt hela för att användas igen. Min förra uppsättning använde jag 3 vintrar.

Håller med biggan. Min hovslagare fick sätta dit nya på dom bakre men dom fram gick det använd en gång till.

´mina brukar få hänga med två säsonger.. sen får de blir "extra sulor" om de skulle vara så att de blir nån tappsko som jag inte hittar

Liknande trådar

Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 986
Senast: Meglio
·
Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 287
Senast: Fazeem
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?