Snösulor och hopphäst

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Bibiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 606
B

Bibiz

Världens dumaste fråga men jag har aldrig använt snösulor men funderar på att göra det i år, men ett sak...hur funkar det att ha snösulor på hästar som hopptränas 1 - 2ggr i veckan och rids hårt??
Vill gärna rida ut och slippa styltor!

Tacksam för svar!!

Nathalie

Sv: Snösulor och hopphäst

nemas problemas.

ett tips om man inte har hunnit få på snösulor och bara ska gå till ridhuset eller något (det klarar inte så jätte långt) men det är att smeta sulan med olja. så slipper man styltorna en liten stund. Oljan försvinner givetvis med snön. så det är därför man inte kan gå så hemskt långt innan dom kommer.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 586
Senast: Liten
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
895
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!
  • Uppdateringstråd 31