Snörning vid dressyr??

H

Hopplapolle

Hej jag har en liten fråga som jag gått o funderat på:p Är det bara hoppstövlar som har snörning på stövlarna eller kan även dressyrstövlar ha snörning? Har fått för mej att det bara är hoppryttare som har det? Är jag helt ute och reser???:o:p Är det tillåtet att tävla dressyr med snörning på stövlarna?

Sv: Snörning vid dressyr??

Använder ibland stövlar med snörning när jag tävlar - tycker de är bekvämast.

snörade stövlar hör till hoppning, (lättare att trampa ner hälen) men får användas i dressyr!:)

Ska man vara petig med stilen hör nog snörningen hemma på hoppstövlar, men jag vet flera som har snörning även i dressyren.

Tävlar man i båda kanske det är överkurs att ha 2 par...

Jag tävlar dressyr med snörstövlar, mest för att jag inte får på mig de andra (är rörelsehindrad).

Använder snörade stövlar och tävlar med dessa..

(Tycker personligen att de är lite snyggare än de utan snörning.. :p)

Du får tävla dressyr med snörning. :) Jag tycker själv att det e snyggast på "hopp banan" men det är nog en smaksak, finns så väldigt mkt snygga dressyrstövlar tycker jag.

jag har snörning, tycker det är mkt bekvämare, och det känns viktigt. sen om det är snyggt eller ej är väl mer en smaksak, men som tidigare sagt så är det tillåtet i dressyren!

Tack så mycket för alla svar!!:) Nu slipper jag fundera på det. OK så det är för att man ska kunna trampa ner hälen, man lär sig något nytt varje dag.
Bra att ni finns hörni:bow::D

Ja tävlar o rider bara dressyr o har stövlar med snörning, har aldrig provat några med icke snörning så jag vet inte om de är skönare eller så.. Men då jag har en ganska maffig o grövre ponny så ville jag ha ett par gracila stövlar!:) Tycker att de är finast o ha t.ex ett par Cavallo på hästar/ponnyer som är gracila o vice versa!

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka