Snorig häst + transport

Malacki

Trådstartare
Jag måste bara fråga om era hästar också blir snoriga när dom åker transport?

Vi körde in våran 2,5 års hingst för kastrering igår och när vi kom fram vid SLU efter en timme så snorade han tjockt, vitt snor! Det bara kom mer och mer så veterinären vägrade operera för hon trodde det var en förkylning på G. Men det konstiga var att han varken snorade innan vi åkte eller när vi kom hem. Han hade 38,0 när vi kom hem igår kväll och 37,7 idag i temp. Har varken hostat, snorat eller nått annat någongång . Han är den piggast hästen av alla och kan tillägga att ingen annan häst i stallet heller är förkyld. :S

Vad tror ni det kan vara? Tacksam för svar :laugh:
 
Sv: Snorig häst + transport

Man kan väl tänka sig att om det drar i transporten så kanske slemhinnorna i näsan hann bli såpass irriterade att han blev snorig. Man vet ju själv hur det blir när man är ute i kylan en vinterdag.

Fast man tycker ju att vet isf borde vara vana att se sånt?

Han kanske har en förkylning "i kroppen" som bara visade sig sådär när han blev nerkyld, men att hemma i lugn och ro är allt ok. Så har jag det personligen just nu, i min egen näsa :p
 

Liknande trådar

Hästvård Hallå, har kollat runt lite i forumet men hittat mest äldre trådar. Jag har en häst som jag köpte för lite mer än 1 år sen. På våren...
Svar
0
· Visningar
1 062
Senast: Dumle74
·
Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
924
Senast: Novalisa
·
Hästvård Snälla nu behöver jag hjälp från er andra. Min veterinär jag har haft litar jag inte på och har inte fått instruktioner på vad och hur...
Svar
17
· Visningar
2 595
Senast: Varmblod90
·
Hästvård Fick hem en ny häst för 1 vecka sen som är pigg å glad men snorig.... De rinner inte hela tiden, men kommer när han blir...
Svar
5
· Visningar
3 256
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp