Snoppgegga

E

esyl44

Hej!
Upptäckte idag att min islandsvallack luktade illa från skapet. Han verkade irriterad också, stod och slog upp med bakbenet. Tvättade honom med mild tvål och vatten men fick inte ut snoppen (den finns ju inte där hur man än letar :-). Efter ridturen kom den ut en bit så jag högg tag i den. Då var den precis som "oljig". Svart klibb. Fick av lite då men långifrån allt. Någon som har något tips på vad jag kan göra? Varför blir det så?

Sv: Snoppgegga

Kontakta en veterinär, hästen har med största sannolikhet en infektion som kan behöva en behandling med andra medel än vad du får tillgång till.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 168
Senast: cf234k
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 673
Hästvård Upptäckte att vår hingst har en gul sörja i skapet som han inte haft innan. Det luktar även illa. Han stod inne mer än vanligt igår och...
Svar
15
· Visningar
972
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31