MittNyaJag

Trådstartare
Sambons telefon ringde när han stod i duschen ikväll så jag sprang och kollade vem det var.
Då det var en arbetskompis till sambon som även jag är kompis med svarade jag och vi utbytte en del artighetsfraser. Han frågade om jag mådde bra och om magen växte. -Jo, det gör den! svarade jag.
"-Ser du tårna fortfarande?" frågade kompisen och jag gör mig mentalt beredd för att lite klämkäckt svara att det inte är några problem när jag istället tittar ner mot tårna där jag står och ser... Ja, jag såg då definitivt inga tår iallafall!!
Mitt klämkäcka "Jadå!" fryser inne och byts ut av ett "Nej!! Det gör jag faktiskt inte!!" sagt med skräck/skratt-blandad förtjustning.
Han hörde nog vad snopen jag själv blev och skrattade gott åt mig innan han kom till sak och vi sa hejdå. :)

Men, tänk vilken skev kroppsuppfattning man har. ;)

Sv: Snopet!!

När jag ligger i sängen och känner på magen om kvällarna tänker jag "Neej, den är inte så stor i alla fall.."

...sedan går jag förbi spegeln på väg till toaletten och ser en stor mage som är ute och går med mig på släp, och inser att, jo den är nog rätt stor ändå. :p

Fast när man lägger sig ner på rygg så sjunker ju magen liksom in i resten av kroppen och då känns den inte så stor.

Jag har själv varit en stor mage på promenad med resten av kroppen när jag varit gravid, så jag vet...

Jo, jag vet, men det känns ändå lika snopet varje gång man ser i spegeln efter att ha känt på magen i sängen. :p

Absolut! Man kan ju tom. känna sig smal när man ligger i sängen. :)

Värre är det när man tar av sig kläderna på kvällen, när det är mörkt reflekteras nämligen den putande bulan i fönstret och jag chockas lika mycket var gång jag ser hur enorm jag hunnit bli, och då har jag 17 veckor kvar!!!

Eller när man var på nån sorts evenemang och det är trångt. Man ska passera någon i sidled, som sitter på en stol, man drar in magen och PANG man slår magen i någons oskyldigs huvud!

Eller när man var på nån sorts evenemang och det är trångt. Man ska passera någon i sidled, som sitter på en stol, man drar in magen och PANG man slår magen i någons oskyldigs huvud!

:rofl:

Det har jag aaaaaldrig gjort. :angel:
Lite ovant är det att vara smalare på bredden är framåt. :p

haha, jag upptäckte själv för någon vecka sen att jag inte såg mina tår, blev helt ställd! har inte uppfattat mig som så stor.. Tycker inte magen känns så stor heller.(v32+2)

Sambon kom med en underbar kommentar för ett par dagarsen:'Gumman,man ser när det är du som ska runda ett hörn, först kommer magen, sen MER mage och till sist Du!':D

Det är bara o inse, jag är större än jag känner mig, och jag känner mig mindre än jag ser ut i speglen!:D

Senast ändrad av en moderator:

Kan trösta dig med att jag, när jag väntade mitt första barn, hade minst lika skev kroppsuppfattning. ;)
Jobbade på en kylskåpsfabrik med att köra fram material. "Mitt" löpande band innehöll totalt 10 olika arbetsstationer, 5 på vardera sidan om bandet. Normalt så smiter man lätt emellan på tvären mellan skåpen även ifall det är fullt med kylskåp på bandet, eftersom varje skåp står på en platta som sticker ut ca 25cm på vardera sidan om skåpen, och på så sätt bildar ett 50cm mellanrum mellan dem. Jag hade varit tjänstledig för studier och kom tillbaka till jobbet 4 månader innan BF. Glad i hågen tog jag min handtruck och började jobba. Jag var ju inte alls stor, så jag tyckte det var lite irriterande att alla arbetskamrater hela tiden frågade mig ifall det gick bra eller ifall jag behövde hjälp osv.... Efter ett tag var det fikadags, så jag gick och köpte min kopp kaffe och skulle ta genvägen över bandet till fikahörnan, och det tog tvärstopp!!! :o Där stod jag, med en mage som stack ut minst 15cm för långt för att kunna ta sig emellan den vanliga vägen, så jag fick vackert gå runt istället, ackompanjerad av arbetskamraternas hjärtliga skratt :mad::rofl:

Det lustiga var att jag gjorde det inte bara en gång, utan massor av gånger under de månaderna jag arbetade, min hjärna fick liksom aldrig in att jag var STOOOOOOR :angel:

Eller om man möts och det är trång, i vanliga fall ställer man sig med ryggen emot väggen så kommer man förbi, men med en mage som står ut 7 km framför än?

På mig syntes det inte alls bakifrån, och ibland blev man ikapp sprungen av nån som har bråttom och blir skitsur för man inte ger plats att gå om. Men hur gör man? Ställer man sig med ryggen emot så blockerar man ju med magen, kanske t.om. fastnar mellan väggarna eller hyllor eller vad det nu kan vara.

:rofl::rofl:

Sådär blir det ju. I början tycker man att magen aldrig växer och att det går såååå sakta. Rätt som det är så smäller det till och så är man julkulan Allan innan man ens hunnit med. :p

Jo, jag tycker ju fortfarande att den växer sakta, trots att jag ju ändå inser att den växt bra duktigt på slutet, men SÅ stor är den ju inte. Det är väl klart man borde kunna se sina tår. ;)
Jag är inte många centimeter större runt buken nu än vad jag var i vintras innan jag gick ned lite i vikt under våren men då såg jag ju fötterna! Fast, då var jag ju tjockare runt om, nu är ju allt starkt koncentrerat till framsidan. :)
Åh, tänk vad tjock jag kommer vara till julen!! *direktaccociation från julkulan Allan*

Ja jag tycker då inte att jag har någon mage alls, men blir raskt nerplockad på jorden igen då kollegorna på måndagsmorgnarna fäller kommentaer om hur mycket man växt sedan i fredags :crazy:

Undrar då vad min släkt kommer säga vid jul då jag är i vecka 31. Har inte varit på besök hemma sedan i somras då jag talade om att vi väntar barn :angel: Är det då man får frågan om man svalt en elefant??

Min släkt ser mig ju åtminstonde med jämna mellanrum!
Svärfar har jag dock inte träffat sen det började synas och det var länge sen jag träffade svärmor oxå.
Kan säkert dröja till jul innan jag träffar svärfar och då kommer jag ju vara i v. 34!! Då är det ju snart klart! :eek:

En elefant räcker nog inte, jag kan tänka mig att det tumlar omkring en hel hjord med elefanter där i slutet av grav. :D

Liknande trådar

Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
5 026
Senast: Singoalla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
955
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18