Snön knäckte ridhustaket

Sv: Snön knäckte ridhustaket

Fy sjutton, nu är jag trött på vad den här snön ställer till med! Vi sörlänningar är inte byggda för sånt här... och inte våra byggnader heller :crazy:
Brukar vara hos Margareta ibland och hjälpa till, och rida i ridhuset, och tycker så fasansfullt synd om henne :cry: En himla tur att inga hästar eller människor strök med också!

Ingen dum idé! ;) Jag är rätt förundrad över att alla är så överrumplade också, jag menar visst att det är mycket snö för att va i södra sverige men vi bor ju faktiskt i ett land där det är vinter och snö så jag förstår inte varför det byggs så klent här! Hur tror de att alla byggnader i norra delen av landet håller?? Och som du säger, vi det här laget borde folk åtminstone ha insett att det kan rasa, och börja skotta.

Fast samtidigt avråds privatpersoner från att ge sej upp på tak och skotta.
Så vem ska göra det? Skottningsfirmor,finns de?;)
Har läst om flera som skottat som fallit genom taken.
Det är farligt jobb det där.
Trött på snön nu,även om det är ljusare ute.

*kl*
Jag som inte har problem själv med några tak-ras är ändå trött på snön, jag med. Kallt, isigt, halt, läskigt. Vad har hänt med plusgrader och gummistövlar? :P

F.ö så tror jag att det inte låg vidare mycket snö på taket, vilket gör det ännu tråkigare- ingen trodde att det kunde rasa då den mesta snön inte fastnade på taket. Men icke :crazy:

Man kan inte mer än att bygga efter de normer och standard som finns. Det finns olika snöklasser för byggnader beroende på vilken del av landet det gäller.
Ang skottning - vet ni vad det innebär att klättra upp på ett ridhustak och börja handskotta ca 1000 m2???

KL*

Tror att alla gör så gott dom kan just nu, men ingen vill väl gå upp på ett ostabilt tak. "Proffsen" som ska göra detta har ju fullt upp nu så tror inte de är lätt att få ut någon heller då prio ligger inne i städer t ex. skolor, affärer m.m. Jag tror att alla förstår att de måste skottas, men förstår varför man inte går upp själv.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 213
Senast: MML
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 951
Senast: Nahar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stallägaren Linn Holm på Hallanda gård utanför Karlstad fick snabbt avbryta sin skidsemester när stormen Alfrida slitit av delar av...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår blev det mörkt, jag såg bara allt jag misslyckas med. Att ingen av mina vänner hör av sig till mig, att min familj mår dåligt och...
Svar
3
· Visningar
1 319
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V