Snökakor på benen

Silkisif

Trådstartare
Hej!
Har den lite flock med islandshästar som går på lösdrift, varav 2 är föl. Det ena fölet har alltid haft väldigt mycket päls, och nu får hon stoora kakor på benen som hon hela tiden irriteras av. Hon står och sparkar med bakbenen i försök att få bort dem. Hur ska vi hjälpa henne?

Är det okej att klippa av så mycket benbehåring att hon har lika mycket hår som andra fölet? Hon har nog dubbelt så långt nämligen.

Någon som vet?

Sv: Snökakor på benen

Min nordis får också sådana där snö grejor på benen. Jätte irriterande!
Förra året så klippte jag bort det och märkte ingenting från hennes del. Dock vet jag inte riktigt vad som kan hända om man klipper bort det så är också väldigt nyfiken på vad andra säger :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Hur ofta tvättar ni hästens ben och hovar nu när det är så lerigt i hagarna? Vi har uteboxar med stallgång klädd med vindnät och...
2
Svar
24
· Visningar
2 860
Senast: Lilla vän
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 562
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 080
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård