Snöbollspromenad *bilder*

Glimfeather

Trådstartare
Då har man vågat sig ut i skogen igen. Dock gick jag inte vilse idag :p

Det har kommit en del snö och idag var det väl lite varmare så hundarna var helt fulla av snöbollar! Stackars Gandalf var helt slut och lunkade sista kilometern hem, hade jag inte haft koppel på honom hade han stannat i skogen :D Ibland (ytterst sällan såklart ;)) önskar man att de hade lite mindre päls :angel:

Var ju tvungen att ta kort på eländet. Tyvärr tog batteriet slut, så tänk er ett ton extra bollar på de där benen!

Sirius
17571667.jpg

Gandalf
17571668.jpg

Gandalf vilar sig lite ;)
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/17570000-17579999/640x480/17571670.jpg

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/17570000-17579999/640x480/17571671.jpg

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/17570000-17579999/640x480/17571669.jpg

Lite stiliga är de väl allt, mina pojkar :love:

Nu ligger de här, duschade, och väldigt trötta ...

Sv: Snöbollspromenad *bilder*

Du har jättefina pojkar :love:
Har dåliga erfarenheter av mina lärares beardisar, men tycker det är en fin ras. Slår vad om att de är väldigt trevliga hundar, det är bara jag som har träffat fel individer ;)

Ja, trevliga voffsar :love: Fast jag har träffat många som är riktigt hyper. Om det är det du menar? Men det är nog mest brist på aktivering tror jag. Har själv inga problem att bo på 15 kvadrat med två busar :D

Haha! Vilka härliga bilder! :love: De såg verkligen ut att ha kul! Det kan dock inte ha varit så kul att få bort alla bollarna sen... Eller de kanske bara smälte? :D

Ja, trevliga voffsar :love: Fast jag har träffat många som är riktigt hyper. Om det är det du menar? Men det är nog mest brist på aktivering tror jag. Har själv inga problem att bo på 15 kvadrat med två busar :D

Nej, de här är ganska opålitliga och ägaren är lite :crazy:
Mambo nr 7 heter ena hunden, vet du vem det är? Han har ställts en del.

Så såg min ena hund ut i dag oxå.. stackarna.. det är inga dåliga klumpar det blir heller.. :crazy: Går ju inte att få bort dem me händerna heller, då blir de bara hårdare.. nepp, fick bli duschen för min oxå..

Möjligt att han heter så. Skulle kolla på hunddatan, men den verkade inte fungera för sekunden.

Från en kennel i karlstadstrakten? Är isf min Sirius kullbror :) Var meningen att jag skulle haft Mambo från början, så jag har valpkort från när han var 5 veckor nånstans :love:

Jaha, vad kul :D
Vet inte varifrån han kommer, men läraren har bara beardisar i skallen (blir smått irriterad när hon tjatar på alla att skaffa sig beardis). Det är en sak om man är intresserad av rasen och vill ha tips och råd, men att försöka pracka på en person som vill köpa en schäfer, pumi eller hovawart en beardis tycker jag är att gå lite för långt.
Hyper? Inte Mambo i alla fall :smirk:
Väldigt lugn och stilla.

Åh, nu minns man:love: Mina pappisar fick jag ta in och duscha av alla "bollar" på benen:D

Men hur mycket hade inte dina då!

Jag älskar att vara ute i snöoväder och det fick mina pappisar vara också då vilket inte var lika uppskattat:D Det gick inte att ta bort dessa bollar när man var ute.

Du får fråga om det är Lärkängen's Mambo nr five! Hade varit skoj ju. Han blev just pappa föresten. För andra gången om jag inte minns fel. Smyger in en liten bild http://www.larkangens.se/mambo2007.jpg

Nej, det verkar ju lite skumt, att hon försöker pracka på alla en beardis :crazy: Även om det såklart är den bästa rasen :angel:

Senast ändrad:

Gud vad fuskigt med snö! Mysigt ni har:D

Vilket sammanträffande. Du får hälsa honom från hans kullbror more than words ;)

Mambos matte här!

Känner igen problemet med snö i pälsen. Du kan prova att spraya i glansspray för man och svans(för häst) i pälsen det hjälper till att hålla snön borta samt att det skyddar pälsen från slitage. Vart har du köpt din andra berdis? För tillfället väntar jag på en berdisvalp efter Mambo, hon levereras den 17/1 och ska förmodligen heta Minna. Har stora förhopningar på henne då båda föräldrar har stor arbetsvilja.:)

Senast ändrad av en moderator:

Vad roligt att stöta på dig här!

Det där med glansspray ska jag prova, bor ju i princip i ett stall. Gandalf blir ju helt slut av alla snöbollar. MEn bygger fina muskler :d :angel:

Gandfalf kommer från Xandio's. Köpte honom som omplacering i november och hoppas mycket på honom. Främst inom lydnad och spår. Men vi får se vad som händer :) Han vill ALLT och allt är superkul. Verkligen Sirius raka motsats ^^

Vad skoj med valp. Har sett bilderna på hemsidan! Vore kul om du la ut en bild på Mambo :)

Hej igen!

Kul att du köpt en hund av Lee, hon är så duktig i allt hon gör med hundarna. Hörde av Anne-Marie att Lee var väldigt imponerad av Sirius och hans mentalitet. Mambo är lung och harmonisk, men när vi jobbar finns det inget slut på honom samt att hans reaktioner är jättebra. Jag har tränat för Heidi Billkvam (tidigare EM, NM, mm. mästare med sin beardis) hon var nöjd med Mambo, hans arbetsvilja och mentalitet. Jag har också en gammal beardistik som är 13 år hon är lugn och ligger mest och sover på mitt kontor hela dagarna. Sist men inte minst har vi en springer spanieltik som min man ska ha till jakt, men hon är bara ett år så de har inte kommit så långt än. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min gamla BC har haft liggsår på armbågarna ett tag. först var det inte så farligt, bara små skorpor. Nu har hon börjat slickar...
Svar
5
· Visningar
1 788
Senast: Grana
·
Körning Nu har jag äntligen bytt ut travselen mot en bröstsele, som jag dessutom hittade till ett riktigt bra pris begagnat! :banana: Som en...
Svar
11
· Visningar
1 769
Senast: mazariin
·
Fritid Den här bamseinsekten hittade jag i trädgården idag. Jag har klickat runt lite på småkrypssidor utan att hitta något liknande, så vad...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 113
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31