ghostofashark
Trådstartare
Kan vara en orimligt paranoid fråga, men jag har gått och tänkt på det några veckor nu. Min häst är inne i en period med rätt många tappskor, dvs jag vill helst kunna rida lite även när han har en tappsko då det annars skulle bli för många avbrott i träningen. Jag har ett par barfotaboots jag kan använda vid tappskor, ett par cavallo sport. Dock har ju de en enormt tjock sula jämfört med tjockleken på en sko, och jag har helt enkelt blivit lite paranoid över att den snedbelastning som då uppstår ska riskera att skada min häst. Till skillnad från att rida på ojämn mark etc så blir det ju en permanent snedbelastning under hela ridturen.
Vet inte om det finns bättre barfotaboots just för tappskor, med tunnare sulor?
Eller om jag ska försöka kränga på en boot även på benet utan tappsko?
Det brukar ju dock ta max 3-4 dagar innan min hovslagare hinner ut, så enklaste lösningen kanske är att aldrig rida med en tappsko
Han är ömfotad, så att rida utan barfotaboots på hoven utan sko fungerar inte heller.
Vet inte om det finns bättre barfotaboots just för tappskor, med tunnare sulor?
Eller om jag ska försöka kränga på en boot även på benet utan tappsko?
Det brukar ju dock ta max 3-4 dagar innan min hovslagare hinner ut, så enklaste lösningen kanske är att aldrig rida med en tappsko
Han är ömfotad, så att rida utan barfotaboots på hoven utan sko fungerar inte heller.