Snärtig Skritt

Eliseeh

Trådstartare
Jag tänkte fråga om lite tips och övningar hur man jobbar upp en bra och aktiv skritt. Fanns liknande trådar om det men vill ha nya fräscha svar! :angel:

Har en häst vars skritt är väldigt stor men ibland känns det nästan som att man trampar på stället och knappt kommer framåt alls. Ibland slår hon till på stort när vi rider hem från ridbanan och länger sig lite extra för att ta sig hem :D Men tänkte mest i dressyr sammanhang hur jag kan förbättra mellan skritten och ökade skritten på bana. Ett alternativ är ju att jobba mycket utomhus för bra framåtbjudningen men vill ha mer tips :p

Sv: Snärtig Skritt

Herregud! allså autostavning är ju det konstigaste som uppfunnits:nailbiting:

Jag tror att jag försökte skrev att hästen måste vara rakriktad

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 226
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 320
Senast: lirco11
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 895
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar