Snart sommar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Hur gör ni med stranden och badandet under sommaren. Kan ni berätta vad en höggravid bör tänka på vid bad och strandliggande?

När ni badar vad har ni på er då????
 
Sv: Snart sommar!!!

Att ligga i solen som höggravid är totalt ointressant.
Det är troligare att man inventerar granskapets bäst luftkonditionerade affärer alternativt om man som jag är landsbygdsbo traktens alla trevliga jordkällare, allt i jakten på svalka!
 
Sv: Snart sommar!!!

Alltså, jag är inte så himla stor ännu, men räknar med att vara det till sommaren.
Har surfat runt en del på nätet för att hitta snygga baddräkter, men alla är ju så huuuutlös dyra :eek:
400-600:- för en baddräkt, som jag (förhoppningsvis :crazy: ) inte behöver använda nästa sommar.

Funderar på att skaffa mig en helt vanlig bikini, kanske storleken större då, eftersom alla kroppsdelar har ökat i omfång sen förra sommaren.
En trosa i någon form av "boxermodell" bara, så att man inte behöver tänka på att hålla "muffen" i styr (har hört att det kan bli svårt att ansa den när man inte längre ser den :D ).
Gillar inte när det sticker ut tussar ur troslinningen...:o
 
Sv: Snart sommar!!!

Har hört att man ska akta sig för solen då man har hormoner i kroppen och man kan få fula "solfläckar" dvs pigmentförändringar i huden vilket tydligen inte ska vara tjusigt.

Någon fler som hört detta?

Javan
 
Sv: Snart sommar!!!

Mmm, jag har hört det också.

Och att man ska skydda magen så att inte barnet får värmeslag.
 
Sv: Snart sommar!!!

Warmia skrev:
Hur gör ni med stranden och badandet under sommaren. Kan ni berätta vad en höggravid bör tänka på vid bad och strandliggande?

När ni badar vad har ni på er då????

Jag tänker basta och bada näck i hela min glans :cool: i havet vid vår sommarstuga :D .
Har en gammal uttöjd simdräkt som jag kan ha på mig i nödfall.....solar gör jag inte som ogravid så jag tänker inte börja nu som gravid heller :smirk: .

Britta / beräknad till början av augusti
 
Sv: Snart sommar!!!

jag har använt min vanliga bikini... när jag badade 3 dagar innan min son föddes lånade jag pappas badshorts och hade en bikiniöverdel
 
Sv: Snart sommar!!!

corona skrev:
Mmm, jag har hört det också.

Och att man ska skydda magen så att inte barnet får värmeslag.

Det där måste ju vara TRAMS. Vad gör de i varma länder???

Alla säger att man inte ska sola när man är gravid "för man kan få pigmentfläckar". Även detta tyckte jag var tramsigt!!! Jag får ALLTID pigmentfläckar (ja vad är pigmentfläckar om inte fräknar) när jag solar och dessutom; om jag nu hade fått några fläckar hade det väl inte varit hela världen. Jag fick inga som helst pigmentfläckar utöver mina vanliga fräknar, så det var ju tur att jag inte lät bli att sola.

Jag köpte en vanlig bikinibh med en gravidunderdel. Trodde att jag skulle kunna använda den (åtminstone överdelen) efteråt, men tyvärr har brösten minskat (råkade göra en "Janet Jackson" på semestern, så efter det vågade jag inte använda den :o ) så jag kan inte ha den. Jag kunde även använda min vanliga bikini, och den funkar fortfarande.

Jag tyckte det var helt underbart att ligga och sola även när jag var gravid. Enda kruxet var att det var svårt att ligga på mage. Visst var jag varmare under graviditeten men det var ju bara att bada lite oftare. Vi åkte till Italien mitt i juli. Då var jag i v 28 ungefär. Nemas problemas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 744
Senast: L(i)FE
·
Samhälle Snart kommer ju sommaren och jag älskar att åka ut och bada på sommaren och vill göra det betydligt oftare än min sambo. Åker alltid...
Svar
13
· Visningar
1 329
Senast: Badger
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Sommar hemmavid med små barn under 4 år - vad ska man hitta på? Gärna sånt som är rimligt att göra som ensam vuxen med fler än ett barn...
Svar
16
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp