snart så..*rastlös*

S

SannaQ

..kommer vi väl ligga på bb o vrida oss i smärtor och nervositet. vattnet gick imorse kl 8.00 (lite oväntat, är i v.37 idag) och sen dess har det runnit på i princip hela tiden. jag packade och åkte in för ctg kontroll och då hade jag fått lite värkar också. som mest gick kurvan upp till 45 nånting (värkarna) hur mkt har eran kurva legat på? man kollar väl alltid ctg i "förmaket" där dom kollar hur pass öppen man är..? kan ju vara lite kul (eller okul) att veta vad man har att vänta tänkte jag...

sen tänkte jag höra en sak till.. när man klockar värkarna, visst börjar man ta tid när första värken börjar och stannar stoppuret när andra värken börjar? isf har jag typ 5 minuter mellan värkarna nu. lite oregelbundet dock...

vi sitter här hos min syrra i stan nu då vi inte vågar åka hem.. (nästan 10 mil ut i skogen hem) mats ligger o sover men själv har jag liiite svårt att komma till ro. lite synd att vattnet gått, annars hade jag legat o badat bubbelbad nu...
 
Sv: snart så..*rastlös*

Jag tror du ska mäta värkarna från start till start.

Lycka till med allt, snart har du bebben hos dig :love:

Sedan kan du väl duscha varmt, även om vattnet gått?
 
Sv: snart så..*rastlös*

Lycka till!

Har faktiskt ingen aning hur mycke värkarna var uppe i för mej, de va längesen ja läste igenom papperena... Men det bästa är nog att försöka låta bli att tänka på hur mycket ondare det koomer att göra... Det märker du ändå när det är dax!;)
 
Sv: snart så..*rastlös*

ja, många brukar säga det.. att man inte missar sin egen förlossning. hahaha..

men jobbigt när man är förstföderska och inte VET hur det ska kännas. alla säger att jag kommer märka när det är dags att åka in igen. o syrran sa att jag skulle åka när jag har så ont att jag känner att jag måste ha hjälp med smärtlindring. men vafan. jag tar gärna lite nu ;)
 
Sv: snart så..*rastlös*

ja, det är sant. det var det första jag gjorde när jag kom hit. hemma har vi sån liten vattentank (du vet, en sån där tvåminutsdusch) så det var riktigt skönt att komma hit till en lägenhet där jag kunde skvätta med varmvatten hur mycket o länge jag ville.

men *gnäll gnäll* det hade ändå vart skönt att passat på o tagit ett bad! det är det bästa jag vet.. ligga i sin egen skit o blir ren i en halvtimme ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 349
Senast: tuaphua
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
999
Skola & Jobb Jag är rastlös. Inte på så sätt att jag inte kan sitta still, jag har inga problem med att ligga på soffan en hel helg med en hög...
2
Svar
35
· Visningar
3 761
Senast: tjenixen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 697
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp