Snart kommer de ett föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rattfylla
  • Startdatum Startdatum
R

Rattfylla

och jag behöver så mycke råd, tips och hjälp jag bara kan få. Vet nämligen inget om fölning.

Ett bra råd är att köpa boken Att bli med föl, tycker själv att den är toppenbra, lättläst och tar med det mesta som man bör veta. Vad är det för sto du har?

Hur kommer det sig att du är så oförberedd? Är hästen ny? Håller med föregående om den aktuella boken. Finns att köpa på en ort inte långt ifrån dig.

Jag se om jag kan få tag på den boken. Det är ett shettis sto.

Det är en låneshettis som vi plockade hem smällfet i oktober. Men nu har hon fått dräktighetsmage och ägarn hade inte trott att de hade tatt sig så när vi ringde blev han glad att de hade de. Han har erbjudit oss att byta lånehäst nu men vi ser hellre att hon stannar hos oss både för sin egen skull och vår egna häst skull.

Ja hon hade varit i väg på betäckning i augusti. men ägaren trodde inte att de hade tatt sig därför hade han inte sagt nått.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
708
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 805
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 009
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025