Snart hästlös

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det bara 2 veckor kvar av ridskoleterminen. Sen blir det ett väldigt långt uppehåll. :(

Min medishäst A kommer ju att åka hem till sin ägare snart också. Det var tänkt att han skulle åka nu på måndag men det har blivit uppskjutet en vecka. Hans fodervärd kommer att skaffa en ny häst och skulle iväg och provrida ett sto idag för andra gången. Det kan bli aktuellt att bli medryttare på den men först ska de i så fall lära känna varandra och hästen ska bo in sig i stallet, så det lär dröja ett tag.

Jag har själv tittat runt lite efter medishästar och har hittat ett par som skulle kunna passa men det är lite, lite för långt att åka så jag tvekar.

Idag var jag i alla fall ute och red en tur på A och det blir en i morgon också, kanske det blir den sista. A var superpigg idag och bitvis spänd men han blev så himla fin på slutet :) så jag är nöjd med honom. Det känns lite snöpligt att han ska åka snart, nu när han faktiskt blivit så fin och allt arbete som T lagt ner på honom gett resultat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 682
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 179
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 713
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 998
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024