Ge mig alla tips ni har för snart ger jag upp och säljer hästen. För snart två år sedan köpte jag min häst, han var då 2 år och kom direkt från galoppbanan. Gav honom sommarlov o började sakta sätta igång honom, dom första 6 månaderna red vi i princip bara ut i skogen ett par dagar i veckan. Han började väldigt snabbt vägra gå någonstans både under ridning och när han ska gå in och ut till hagen. Detta har pågått av och till under dessa två åren, jag tänkte då att det säkert har med ledarskapet att göra och började träna honom mycket från marken, trots att han lyssnar väldigt bra under våra träningssessioner från marken har det inte gjort någon skillnad till att han stannar, han gör samma med andra ryttare också och att använda pisk, snurra honom i cirklar och att backa honom funkar ej, han är envisare än en åsna. Han blir behandlad var 3e månad av oftast en massör som går igenom honom men har haft en kiropraktor också som inte märkte något fel. Han har aldrig varit halt och hade veterinären ute senast i tisdag som inte såg något fel med honom utan trodde att det bara var beteende, har lektioner med en stor dressyrtränare som säger att det bara är för att han behöver bli mer lösgjord, men är ju inte så lätt då han stannar/vägrar börja trava. Han blir aldrig rädd för något och är en väldigt lugn häst helt generellt, , så det är svårt då han är väldigt omotiverad till all sorts motion. Han får även semester med jämna mellanrum, kollar sadeln med jämna mellanrum och hans tänder raspades i december. Finns det någon som varit med om en liknande häst?