Snart får jag min iller!

D

DeStRoYa

Om två veckor exakt ska jag åka å hämta min lilla illerhona...Nikita ska hon heta å jga längtar så! Finns d nån här som har illrar?

Nej, men någon gång ska jag ha iller har jag bestämmt :cool:
De är så söta men busiga, får flytta hemifrån först eftersom jag inte vill veta av några jaktfasoner på smådjuren.

Jag har varit väldigt nyfiken på illrar i sådär 10 år eller nåt, men jag har aldrig träffat någon. :crazy: Känner ingen som har illrar. Man kanske borde göra ett studiebesök hos en illeruppfödare nån gång! :idea:

De ska väl vara lösa som hundar och katter om jag inte missminner mig? Och så används illerburen bara när den inte får vara ivägen och kanske på nätterna..?

Jag har ett gäng... Se fram emot en hel del jobb den kommande tiden!

Illrar får INTE hållas inlåsta i bur. Många har ett "illerrum" hemma som de inreder med leksaker, sovplats etc. Mina fyra illrar är dock fria att springa (och förstöra) i hela lägenheten..

Ett stort och starkt tips, läs på om ett djur innan du eventuellt skaffar det. Visst, illrar är jättesöta och livliga små krabater, men de kräver ordentlig uppfostran och har lika stor rätt som alla andra att bli väl omhändertagna.

Oavsett djurart bör man läsa på innan och för en person som inte ens klarar av att sköta om ett par fiskar, är en iller inget att ens fundera över.

Oj, har jag missat någonting? Jag som trodde någon bara missförstått det här med burhållning.
Du har alldeles rätt angående uppfostran. (Härom månaden fanns det hur mkt omplaceringsillrar som helst på Stifs hemsida. Jättetrist, de flesta var från förra årets kullar...) Illrar kräver oerhört mkt tid och stimulans(!)och även fast jag har flera stycken som kan roa varandra så vill de leka med oss människor också, varje dag.

nej dom ska inte alls ha bur..Min ska få ett eget rum och när vi är hemma får hon vara överallt utom i sängen...har en 3:a 82 m2 så hon får gott om plats. Illrar måste enligt lag eller djurskyddsbetämmelser ha utrymme på minst 5 m2 har jag för mig... å nu får jag hanne om 8 dagar!! :love:

Kul! Min pojkvän vill gärna ha en iller. Du får skriva och berätta hur det går vi vill gärna se kort också:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 830
Senast: fixi
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar