snart dags? (dräktig)

Smurfoff

Trådstartare
vår katt sessan är dräktig. hon har nyss fyllt ett år och är ute väldigt mycket. hennes spenar är svullna och stora och det ser ut som det e mjölk i dom (små ploppar på dom) och hon är rund och jäättekelig. annars brukar hon vara ganska skygg men nu vill hon bara kela och spinna hela tiden.

hur långt har hon kvar tror ni ?

Sv: snart dags? (dräktig)

Det är omöjligt att avgöra över internet. När löpte katten senast?

Det brukar väl främst höras. :D Oftast skriker de halsen av sig när de löper, inte alla men de flesta.

De brukar låta. De kan ställa sig med rumpan upp och trampa. Vara extra keliga är vanligt. Pissa extra - ibland på olämpliga ställen. Ibland vrider de sig på golvet som i kramper. Det kan droppa vattentunn sekret från slidan.
Och alla fertila hanar i närheten kommer springandes, också en och annan kastrat...

För det mesta syns det ganska bra, fast en del kattor HAR s.k. tysta löp som en människa kan missa, fertila katter märker det förstås.

Jag gissar att det är ganska nära nu. Förbered ett bo för henne så hon vet var det är och har godkänt det.
Håll henne inne nu. Dels att du kan hjälpa henne vid födseln om det behövs. Dels om hon föder ute finns viss risk att hon gömmer ungarna och kommer fram med dem först när de är halvstora.
Det är bättre om de fostras upp hemma så att de blir helt tama keliga pissar.

Ge henne bättre mat nu, nu när hon har ungar i magen, och snart skall ge dem mjölk också.
Gärna kattungemat, enklast...

(det går givetvis att få också en halvstor kattunge tam och social, men det är svårare, enklast när de är små...).

eller jo jag märker när hon löper då hon går runt och skriker. och vi har en kastrat som brukar sniffa henne där bak. men hon har inte gjort det på ett tag.

problemet är när hon e ute att hon e i slagsmål hela tiden. fick åka till vetten för ett tag sen då hon hade blivit reält biten där bak. nu är hennes öra också bitet.

På min ute katt är det svårt att hålla redan på när hon parade sig och så..
Jag brukar att tid kolla tuttarna. Men sedan brukar jag också känna/massera magen lätt, när det är ca 2veckor kvar så kan du känna hur ungarna rör sig i magen på henne om du känner men var försiktig.

fan...nån släppte ut henne i morse och hon har inte kommit tillbaka ännu!! får hoppas hon kommer snart *orolig*:cry:

hon kom på kvällen igen :D nu ligger hon bara på golvet och slöar. får hoppas hon får bebbar snart :love:

ja visst längtar man tills dom klämmer ut dom=)=) kän lite löst på hennes magen om du får..känner du att det ror sig i magen ocg sparkas så kommer dom snart. Min katt är alltid inne när hon får bebisar..även om vi släpper ut henne kommer hon in igen. Hon vill alltid att jag skall vara med. å det tycker jag är mysigt..

jag känner inte att det sparkar men "klumpar" i magen typ :rofl:

det är omöjligt att inte låta henne gå ut då hon smiter ut hela tiden. men hon kommer när det blivit mörkt.

ska bli kul att se vilka färger det blir :D pappan är okänd och sessan är helt vit :love:

Mallju skrev:
jag känner inte att det sparkar men "klumpar" i magen typ :rofl:

det är omöjligt att inte låta henne gå ut då hon smiter ut hela tiden. men hon kommer när det blivit mörkt.

ska bli kul att se vilka färger det blir :D pappan är okänd och sessan är helt vit :love:
om det är klumpar i magen och hon inte haft det tidigare, så är hon på smällen. när hon är riktigt fet kan du känna på magen om de sparkas där inne. då är de inte långt kvar. försök att hålla inne henne så gått de går. det kan hända att hon lägger dom ute. sen när dom kommer, så var inte orolig! det kommer att gå bra. jag var skitnervös när min katt skulle få ungar, men hon klarade det utmärkt. dom är så duktiga!

hon är ganska tjock och hennes bröstvårtor är jättestora men jag känner inget sparkande!

nu känner jag pyttelite sparkande..sessan ligger på en matta nu och sprinner när jag har handen på hennes mage. hennes mage e stenhård..är det normalt? och hennes bröstvårtor är rätt hårda.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 083
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Relationer Pratade nyss med pappa, hans bästa vän sen 50 år tillbaka har somnat in… Pappa är väldigt väldigt ledsen, och pappa som aldrig fält en...
Svar
15
· Visningar
1 548
Senast: Kilauea
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 217
Senast: Moa092
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama