Snart bara 1 månad till första tävlingen och fortfarande vinter!!!

P

prins_rollo

Någon mer än jag som börjar tvivla på att vintern kommer att släppa grepet inom den närmaste tiden? Iofs är det ju lite mer än 1 månad till Mantorp och flyinge, men det är ju inte lite snö som skall smältas , marken skall hinna bli mjuk....jag känner mig lite pessimistisk just nu:(

Sv: Snart bara 1 månad till första tävlingen och fortfarande vinter!!!

Jag red på Flyinges bana förra veckan och då var där nästan ingen snö och bara lite för hårt för att hoppa.
Men nu har det snöat typ en decimeter och det känns som det kommer fortsätta till typ maj :mad: Börjar också bli lite pessimistisk :crazy:

jag tycker detta vädret är skit, bara idag har vi säkert fått 2 dm snö + de 5-10 cm som kom igår

Nu får alla fälttävlansvänner ta och be till dem stora vädergudarna om bättre väder :smirk: (eller kanske skulle man be till helvetet så vi fick upp värmen o snön smälter:idea: :rofl: )

jag är fortfarande optimistisk och tror att den halvmeter snö som ligger här kommer försvinna lagom till mantorp :D

fast bara idag har det snöat säkert en decimeter....:mad:

Och nu har det kommit ytterligare 2 dm snö i natt, detta är ju helt otroligt!!!!!!!

JAG HATAR SNÖ!!! :devil:

Blir galen om det inte blir vår långt innan Mantorp, man vill ju ut
och hoppa lite innan man sticker å tävlar också...!

Förra året har jag för mig att jag hoppade terräng i Flyinge och red
ut i t-shirt i mars, hoppade terräng på Näs två, tre veckor innan
Mantorp... Nu lixom?! Långkalsonger, raggsockor och snösulor!!!

Uschuschusch!!! *ja, det är deprimerande*

det ser förjävligt ut på banan här, säkert en halvmeter snö och en massa is under snön :( blir inte förvånad om de måste skjuta upp...

Hur lång tid brukar det ta för banan i Mantorp att tina och torka upp?

å jag hade tänkt starta i Tågarp första helgen i april (t.om. tidigare än mantorp å Flyinge) Det kommer nog inte gå...:(

Även om snön försvinner så känns det fortfarande som man inte hunnit ut och bygga kondition. Snön måste bort nu så man kan ut och galoppera riktigt utan att riskera att fastna i en snödriva eller halka på den :devil: isen som gömmer sig under all lössnö.

HATAR vintern. Första två veckorna är det mysigt att rida i snön, men nu URK...

Min planering kommer bli förstörd om Mantorp flyttas :crazy:

Red mitt på dagen idag när solen lös jättefint, långt bort där man egentlgien inte bör rida. Underlaget var helt super iaf och säkert galopperat 4-5 km. Det var helt unerbart i snön, men nja, den får gärna försvinna till imorgon så marken hinner bli ordentligt mjuk.

Senast ändrad:

vad härligt att kunna galoppera massa i snön. Här har det snöat, töat och frusit, snöat töat och frusigt så det är jätteknaggligt och knöligt. Snubblar fram i skogen.

ja, vi har i alla fall perfekt galoppsnö här uppe i norr ;)

var ute i förrgår och galoppade och insåg att hästaskrället har kondition nog för att gå ** vilken minut som helst :eek: jag som inte har galopptränat på allvar sen i typ september...

Ja det var jättemysigt. Här har vissa grusvägar blivit plogade.

Förresten, har ni tittat på Strömsholms proposition, 900 i anm.avg. för * och 1000 för ** :crazy:

är det mycket prispengar då?

förförra året när det var redigt med premier på täby var anmälan på 700 spänn...

Idag är jag om möjligt ännu mer skeptisk till att det ska bli någon fälttävlan alls förren till hösten :smirk:
Ännu mer snö idag och tydligen ska det bli -3 och snöstorm i helgen.

Dessutom var jag med min halta häst hos veterinären igår och hon har fått en spricka i knät. :crazy:
Så nu är det strikt boxvila i minst två veckor. *suck* :mad: Hon kommer ju inte direkt vara i kondition för ens en debutant när hon får komma ut ur boxen. (men det tycker nog hon :angel: )
Tydligen är det en vanlig skada på hästar som går i väldigt högt tempo. Jag som inte har kunnat rida fort sen i höstas pga. all jäkla snö :devil: :confused:
Men skada sig gör hon iaf...:mad:

/Deppig och trött Nyrelski som ska börja samla frimärken...

iår tar det nog ett bra tag, det ligger ju säkert en halvmeter snö därute :crazy: och mer är på väg....
blir inte förvånad om den skjuts upp....

jaa jag har hört att det ska snöa fram till 4 april så :crazy: sorry girls..

man hör så mycket :angel: du har nog hört fel (hoppas jag innerligt, vill ha vår nuuuuuu!!!!)

metrologer brukar ju ha fel och det får man ju verkligen hoppas nu, tmpraturen ska krypa under - 10 grader om nätterna fram till onsdag:mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
968
Senast: Bison
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 072
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 967
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rabies?

Hästrelaterat