Snart är det dags för min tävlings debut.

Halifaxen

Trådstartare
Jao. Snart är det dex för min tävlings debut i dressyr samanhang utanför klubben. Ska i väg om två helger till Lenhovda HSK och tävla LC: 2 och LB:1. Jag börjar blir lite pirrig och så i magen lite nervös med andra ord.
Nu till min fråga.
Hur gör ni för att programmen ska sitta? (hur gör ni för att komma i håg programmen?)
Känns som om jag kommar tappa bort mig mitt i programmet eller nått.

Sen fråga nummer två. Är det någon som har film när ni rider LC:2?

Kommer detta att bli en bra dressyr pålle?
httphttp://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1554671.html

Han har bra gångarter och tycker attd et rä kul att arbeta.
Hittade ingen bättre bild =)

Sv: Snart är det dags för min tävlings debut.

Ser tyvärr inte bilden.. Men är nyfiken på vem du är.. Har vart i Lenhovda o tävlat några ggr.. :)

Ett bra tips till att lära sig programmen är att springa själv på en stor matta eller ute i trädgårn.. :idea: Eller rita om och om igen på ett papper eller en whiteboard..

Lycka till!! Och skriv gärna hur de gick sen :bump:

Okej.

Är det bra tävlingar i Lenhovda?

Ska se om jag kan lägga ut en annan bild :)

Ja, det är en ganska bra tävlingsplats..

Skulle egentligen ha åkt till Lenhovda och tävlat den 17/4 men blir nog inte så. Kommer hem från gbg natten sön-mån så blir lite jobbigt...

Jag hade oxå tänkt att tävla där! Första gången utanför klubben... Är det den 23/4 eller har jag fel??? Vore kul att ses där då! Vi kan ju coacha varrandra!

Halifaxen skrev:
Okej :)

Vilken klubb tävlar du för??

Jag tävlar för Vetlandaortens RF. Du då? :D
Ponny eller häst?

Lenhovda är en jättefin tävlingsplats! :)
Ang. att lära sej programmet så kan man ju alltid springa det hemma på en matta och rita upp det om och om igen på ett papper!

pascalle skrev:
Skulle egentligen ha åkt till Lenhovda och tävlat den 17/4 men blir nog inte så. Kommer hem från gbg natten sön-mån så blir lite jobbigt...

Okej.
Kan ju bli lite jobbigt då :)

Jaha. Var det ponny eller häst? :D

För mig funkar det allra bäst att springa det på mattan och tänka det i huvudet. Jag har försökt rita men det ger inte mig någonting.

För att komma ihåg det gäller det bara att öva, öva och öva. Första gångerna är det riktigt svårt för man tappar bort sig i pappret osv, då kan det vara bra att ha en kompis till hjälp som ropar vart man ska.

söt häst :p ras?

Har i övrigt inget tips dom de andra inte sagt förutom, ÖVA, ÖVA, ÖVA ;) På mattan, på papper, på whiteboard, nr du rider, i huvudet ;)

Jag ser ju inte bilden :cry: :cry:

*raderat* .

Senast ändrad av en moderator:

Du har lagt ut fel länk, du har skrivit http två gånger. Det är därför ingen ser ;) Ta bort ett http så fungerar det prima:)

Va kul! Hoppas det går bra! :D
Jag brukar springa programmet hemma men också memorera det när jag typ sitter på bussen eller inte har någe bättre för mig.
Sen rider jag programmet typ 40 ggr också. :)

Lite OT men ändå! Jag ska flytta till Småland i juni och skulle vara kul att få veta hur det är med tävlingar o sånt, många tävlingar? Finns det bra tränare där nere?

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 452
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt nu, annars ber jag moderator att flytta den:) Jag undrar om det finns någon som har lite större koll på...
Svar
15
· Visningar
2 347
Senast: troxel
·
Dressyr Ska man skratta eller gråta? :confused: Jag tävlade två dressyrklasser i våras. Min häst jag haft något år hade börjat uppföra sig...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 239
Senast: Solis
·
P
Hästvård Hejsan Min ponny har nu varit halt sen i början av augusti, och har nu fått diagnosen belastningsfång av veterinär o hovslagare. Nu...
2
Svar
21
· Visningar
3 811
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar