snart 30 år

Fjordfrälst

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder...Idag är det bara 2 månader kvar innan jag fyller 30 :nailbiting:O_o:D. Har förträngt det, men det kommer ju närmare såatte...Ja hur fira? Känner inte riktigt för en hejdundrande fest utan något mer för mig och sambon, kanske åka iväg? Har en dröm att uppleva Island men jag vetifan hur jag ska våga flyga, är ju så höjdrädd...Hur har ni firat era 30 år? Behöver lite idéer :angel::idea::)

Jag fyller snart. Ska fira med cocktailparty hemma för vänner dagen innan och sen middag med familj och sambo på födelsedagen. Ev att vi går ut och käkar någon brunch på dagen.

De alternativ jag stod och valde mellan var typ detta alt en weekend med sambo i typ Prag eller mysig stad i Italien eller en sol- & badresa med bästa vännerna.

Jag hade 30-fest hemma helt enkelt, med en massa goa vänner. :)

Nu, snart 20 år senare, har livet gjort några svängar både för mig och många av vännerna. Men det blir nog någon form av större kalas igen, så stort som jag mäktar med. Kanske hemmavid, kanske i bygdegården i närheten. Jag gillar kalas, och att samla vänner och familj till något kul.

Skall jag fira mig själv på något annat sätt... så har jag ett par huvudspår. Antingen en klassisk kust-till-kust USA-resa med bil, gärna en cab. Eller en safariresa till någon av de fantastiska parkerna i Afrika. Eller att avsluta flygcertet jag påbörjade för några år sedan men avbröt pga skilsmässa.

30-årsdagen firades höggravid så således inget party natten lång.
Istället bjöd svärföräldrarna ut mig med familj på restaurang på dagen och sedan skiljdes vi åt och vi (jag, maken och våra barn) åkte vidare till en stad där maken bokat hotell 2 nätter. Vi gjorde aktiviteter i stan vi var i som jag orkade med och bara hade det mysigt :)
Detta är ju dock något som funkar fint vare sig graviditet eller ej, men hade jag inte varit gravid så hade en middag på restaurang med enbart maken varit väldigt aktuell och gärna en flaska vin eller två när vi ändå fixat barnpassning :D

Jag önskade mig en lugn födelsedag med bara familjen (sambo och hans två barn). Jag blev firad på sängen, fick alldeles för fina presenter, sen åkte vi ut med båten en sväng i skärgården och åt lunch, sen hem för att titta på serier i mysisbyxorna med chips och godis. Precis en sådan 30-årsdag jag önskade mig. :D sen reste vi till Frankrike och bilade hem därifrån i somras och det var väl lite för att fira 30-årsdagen, men vi hade gjort den resan i vilket fall. :)

Jag fyllde 30 i sommras och firade med en knapp veckas bilsemester med sambon i nord-norge, helt perfekt :love:
Även om jag inte varit på tjocken hade jag inte velat ha något party.

Ja, som rubriken lyder...Idag är det bara 2 månader kvar innan jag fyller 30 :nailbiting:O_o:D. Har förträngt det, men det kommer ju närmare såatte...Ja hur fira? Känner inte riktigt för en hejdundrande fest utan något mer för mig och sambon, kanske åka iväg? Har en dröm att uppleva Island men jag vetifan hur jag ska våga flyga, är ju så höjdrädd...Hur har ni firat era 30 år? Behöver lite idéer :angel::idea::)

Jag hyrde en lokal och hade en dröd med folk där, bjöd på bål och då hade vi massor av lekar :)

En av dom bättre festerna faktiskt :)

30 var kul, massor med folk och fest.
40 likaså, då bodde jag i Florida :)
50 lugnare fest men släkt och vänner
60 inte alls.

Liknande trådar

Relationer Samma sak, varje år. Än en gång drar det ihop sig mot det jag hatar att älska, och älskar att hata. Min födelsedag. I år fyller jag...
Svar
14
· Visningar
4 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka