Snarkade kattar

P

pralin

Är det normalt att katter som börjar bli lite till åren börjar snarka?

Bägge mina (13år rep 12år) snarkar som galningar. Den ena så högt att man hör henne även om hon ligger i ett annat rum. Kan det ha att göra med att de har liiiiite "kraftig benstomme"? :angel:

Sv: Snarkade kattar

Var glad att du inte har en som liger UNDER sängen och snarkar :D

Hur kul var det att ligga mitt i natten med en storsnarkande sambo bredvid sej och gammelkatten under sängen....

*Hämden* kom på morgonen när sambons väckarklocka hade ringt och han satt och åt sin frukost...

Då var det JAG som drog timmerlass :devil: :angel:

Nog tror jag katter kan snarka utan att det är nåt fel. Verkar de friska? Om bägge börjat snarka plötsligt och ungefär samtidigt kan man ju misstänka halsinfektion?

Hos människa finns ju samband mellan över vikt och snarkning, så varför inte hos katt?

En lite kul grej min f d hemlösa honkatt gjorde, i början när hon ännu inte lärt känna oss:

Hon var lite hispig av sig i början och ville prata och prata med oss mest hela tiden, kanske för att vara på säkra sidan vi fanns kvar för henne? Då fick man liksom svara lugnande och upprepa några gånger innan hon blev nöjd.

Hon ville inte gärna släppa oss ur sikte och låg med oss i sängen på nätterna, med mig och min storsnarkare till man.

Kissen ville föra samma konversation som på dagarna fast vi ville sova :

- Snaaark...
- Kurr?
- Snaaark...
- Kurr? osv osv

Den ena har snarkat i över ett år och den andra i kanske 6 månader. Inge fel på dem i övrig, pigga och glada för sin ålder. Även om de föredrar att ligga och sova ;)

Min 1½ års hona snarkar. Men inte 4 åriga hanen eller 13 åriga honan.

Mina snarkar också :D
4 och 10 år. tror inte det är nån fara...

Min hona på 7 år snarkar men inte hennes 5 årige son.
Jag är ensamstående, men det låter som det ligger en hel karl bredvid mig på natten.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama